• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد دلاری BYD برای توسعه خودروهای هوشمند

  • کد خبر : 6378
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد دلاری BYD برای توسعه خودروهای هوشمند
وانگ چوانفو، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت BYD، بزرگترین سازنده وسایل نقلیه الکتریکی جهان اعلام کرد که شرکتش قصد دارد 100 میلیارد یوان معادل 14 میلیارد دلار برای توسعه خودروهای هوشمند سرمایه گذاری کند.

این شرکت چینی معتقد است که وسایل نقلیه با انرژی جدید و هوشمند میدان نبرد بعدی صنعت خودروسازی خواهد بود.

مدیر عامل BYD چندی پیش در شنژن سیستم خودروی هوشمند این شرکت موسوم به Xuanji را راه‌اندازی کرد. به گفته این شرکت، این سیستم چندین فناوری را که BYD در هوشمند سازی و برقی شدن خودرو توسعه داده است، از جمله هوش مصنوعی، اتصال به شبکه ۵G، رانندگی هوشمند و ویژگی‌های کابین هوشمند ادغام می‌کند، که به خودرو این امکان را می‌دهد تا تغییرات در محیط داخلی و خارجی را درک کرده و ایمنی و راحتی رانندگان را هنگام رانندگی افزایش دهد.

وانگ بدون ارائه چارچوب زمانی یا جزئیات بیشتر در مورد نوآوری‌هایی که انتظار می‌رود سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد یوانی به همراه داشته باشد، گفت: “نیمی از این سرمایه‌گذاری در مورد برقی سازی است، و نیمی درباره هوشمند سازی است.”

شرکت BYD که مقر آن در شنژن است و در سه ماهه چهارم سال گذشته از تسلا پیشی گرفت و به بزرگترین سازنده خودروهای برقی تبدیل شد، اکنون به دنبال وسایل نقلیه هوشمند در توسعه ویژگی‌هایی مانند رانندگی خودکار و تشخیص صدا است.

مدیر عامل BYD همچنین گفت که این شرکت بیش از ۹۰ هزار کارمند دارد که حدود ۴۰۰۰ نفر از جمله ۱۰۰۰ مهندس الگوریتم و سخت افزار و ۳۰۰۰ مهندس نرم افزار روی رانندگی هوشمند کار می‌کنند.

آوریل سال ۲۰۲۳، BYD سیستم کنترل بدنه خودرو هوشمند DiSus خود را عرضه کرد. وانگ هنگام معرفی آن گفت که DiSus برای اولین بار در مدل لوکس یانگ وانگ U8 موجود است، “اولین سیستم کنترل بدنه هوشمند خودتوسعه یافته است که توسط یک شرکت خودروسازی چینی راه اندازی شد” و به عنوان پایه‌ای برای توسعه آینده سیستم کمک راننده پیشرفته BYD  عمل خواهد کرد.

خودروهای برقی با جدیدترین فناوری‌های دیجیتال در چین به یک روند تبدیل شده‌اند زیرا رانندگان جوان هنگام جستجوی خودروهای جدید به سیستم‌های رانندگی مستقل و کابین‌های دیجیتالی اولویت می‌دهند.

هوشمندی خودرو با ویژگی‌های دیجیتالی آن مانند کنترل‌های فعال‌شده با صدا، تشخیص چهره، ارتقاء نرم‌افزارهای هوایی، سازگاری با تلفن و پارک خودکار اندازه‌گیری می‌شود.

کائو هوآ، از شرکت Unity Asset Management در شانگهای، در این باره گفت: تقریباً همه سازندگان اصلی خودروهای برقی در چین به‌دنبال تقویت تیم‌های تحقیق و توسعه خود هستند تا خودروهای خود را از نظر رانندگی خودران و سرگرمی‌های داخل خودرو هوشمندتر کنند.

شرکت BYD که به دلیل باتری‌های باکیفیت‌اش معروف است، با همتایان داخلی خود مانند Nio و Xpeng رقابت می‌کند و بنابراین برای حفظ برتری در فروش محصولاتش، باید سرمایه گذاری زیادی بر روی هوشمندسازی انجام دهد.

خودروسازی Xpeng  نیز که دفتر مرکزی آن در گوانگژو قرار دارد و به دلیل توسعه سیستم پیشرفته کمک راننده شناخته شده است، قصد دارد تا پایان سال جاری استفاده از فناوری خودران خود را در سراسر کشور گسترش دهد. شرکت Nio مستقر در شانگهای هم قابلیت‌های هوشمند خودرهای خود را افزایش داده و بسیاری از فعالیت‌ها با خودرو را با استفاده از گوشی هوشمند امکانپذیر کرده است. هوآوی هم که در زمینه تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، از ۴ خودروساز چینی دعوت کرده تا به سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه خودروهای هوشمند بپردازند.

بیش از ۲٫۶ میلیون خودروی BYD در حال حاضر به سیستم رانندگی خودران L2 مجهز شده‌اند. به گفته سازمان استاندارد جهانی (SAE)، سیستم‌های L2 به راننده کمک می‌کنند اما نیاز به نظارت فعال دارند. در سال ۲۰۲۳، بیش از ۵۷ درصد از وسایل نقلیه فروخته شده BYD با سیستم‌های رانندگی هوشمند عرضه شدند و این شرکت انتظار دارد این درصد را در سال جاری افزایش دهد.

وانگ همچنین اعلام کرد BYD سال گذشته (۲۰۲۳)، بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه با انرژی نوین، از جمله خودروهای برقی و هیبریدی فروخت که نسبت به سال گذشته آن ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وانگ، امسال BYD بیش از ۱۰ مدل رانندگی هوشمند پیشرفته مجهز به حسگرهای لیدار (تشخیص نور و محدوده) را روانه بازار خواهد کرد. وی افزود که مدل‌های با قیمت بالای ۲۰۰ هزار یوان، سیستم‌های کمک راننده هوشمند پیشرفته را به عنوان یک آپشن ارائه می‌دهند، در حالی که در مدل‌های با قیمت بالای ۳۰۰ هزار یوان این امکان استاندارد خواهند بود.

کارشناسان چینی معتقدند که با استفاده بیشتر خودروسازان این کشور از سامانه ناوبری خودکار (NOA)، روند هوشمندسازی خودرو به سرعت گسترش می‌یابد و هوشمندی به معیار مهمی برای سنجش رقابت شرکت‌های خودروسازی در آینده تبدیل خواهد شد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6378

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.