• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7

سختی رقابت برای شرکت‌های فعال در حوزه خودروسازان برقی چین 

  • کد خبر : 4694
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
سختی رقابت برای شرکت‌های فعال در حوزه خودروسازان برقی چین 
برخی خودروسازان برقی چینی که زمانی انتظار می‌رفت بتوانند بازار را متحول کنند، در نمایشگاه امسال خودروی شانگهای غایب بودند، زیرا فناوری‌های جدید و سختی رقابت چشم‌انداز این صنعت را تغییر داده است.

حداقل شش شرکت WM Motor، Evergrande New Energy Auto، Qiantu Motor، Aiways،   Enovate Motors  و  Niutron در رویداد ۱۰ روزه شانگهای حضور نیافتند و فرصتی طلایی برای حضور در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین را از دست دادند. اکثر این خودروسازان بدلیل جنگ قیمتی شدیدی که در صنعت خودروی برقی وجود دارد، یا کارخانه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و یا از پذیرش سفارش‌های جدید خودداری می‌کنند.

کائو هوآ، از فعالان حوزه خودرو در نمایشگاه شانگهای گفت: مازاد ظرفیت به عنوان یک مشکل بزرگ در صنعت خودروهای برقی مطرح است. نمایشگاه خودرو تصویری واضح از بازار ارائه می‌دهد و بازیگران کوچک و کم‌توان نمی‌توانند در این رقابت‌ها جان سالم به در ببرند.

در طول ۱۰ سال گذشته، ۵۰۰ استارت‌آپ برقی در چین رشد کردند، به این امید که بتوانند سهمی از بازار در حال توسعه را به خود اختصاص دهند. اما در حال حاضر، تنها حدود ۲۰۰ شرکت توسط پکن برای تولید انبوه خودروهای برقی تایید شده‌اند که شامل خودروسازان معمولی مانند SAIC Motor و استارت آپ‌هایی مانند نیو و Xpeng می‌شود.

نمایشگاه خودرو شانگهای، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعتی در جهان است و نزدیک به ۱۰۰۰ مونتاژ کننده و سازنده قطعات خودرو در آن شرکت داشتند. بیش از ۱۰۰ مدل جدید، از جمله ۷۰ خودروی برقی، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفتند. تسلا هم که پیشتاز خودروهای برقی ممتاز در چین است امسال در نمایشگاه شانگهای حضور نداشت.

چن جینژو، مدیر عامل شرکت مشاوره خودروی شانگهای در این باره می‌گوید: مقامات و مصرف کنندگان حوزه صنعت خودرو زمانی امید زیادی به این ۶ شرکت پس از صرف میلیاردها دلار برای توسعه وسایل نقلیه با باتری داشتند. اما شرایط کنونی بازار تقریبا دسترسی به منابع مالی جدید و بازگشت به این حوزه را برای آنها غیرممکن کرده است. جنگ قیمت در صنعت خودروسازی چین به فروش و سودآوری شرکت‌ها آسیب می‌زند. به گفته چن، ده‌ها سازنده خودروهای برقی که محصولاتشان در جذب مشتریان ناکام بوده‌اند، در دو تا سه سال آینده کنار گذاشته خواهند شد.

رقبای چینی تسلا از جمله نیو، Xpeng و Li Auto در غیاب این خودروساز آمریکایی توانستند توجهات بازدیدکنندگان را به خود جلب کننند.

به گفته ویلیام لی، مدیر عامل شرکت نیو، رانندگان جوان چینی به فناوری‌های رانندگی دیجیتال و خودران تمایل دارند که توسط خودروهای برقی در بازاری در حال رشد به کار گرفته شده است، جایی که سرمایه گذاری تحقیق و توسعه برای یک مدل تولیدی جدید می‌تواند به ۴۰ میلیارد یوان (۵٫۸ میلیارد دلار آمریکا) برسد.

منبع:‌ scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4694

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.