• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

سازنده چینی، باتری خودروی برقی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر عرضه می‌کند

  • کد خبر : 5385
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
سازنده چینی، باتری خودروی برقی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر عرضه می‌کند
یک سازنده چینی باتری‌های خودروهای الکتریکی دوربرد، از جمله باتری‌هایی که می‌تواند 1000 کیلومتر (620 مایل) را با یک بار شارژ طی کند، قصد دارد تا سال 2025 محصولاتش را به بازار عرضه کند، زیرا خودروسازان خودروهای الکتریکی نسل بعدی به دنبال افزایش برد باتری‌های خودروها هستند.

لی هونگ بنیانگذار شرکت فناوری انرژی جدید پکن به نام WeLion که سلول باتری‌های خودروهای برقی نیو را تامین می‌کند، در نظر دارد درآمد خود را تا سال ۲۰۲۵ با افزایش ۲۰ برابری به ۱۰ میلیارد یوان (۱٫۴ میلیارد دلار) برساند.

لی، که عنوان دانشمند ارشد را نیز دارد، گفت که این شرکت که بیشتر با نام WeLion شناخته می‌شود، در آخرین دور سرمایه گذاری خود ۱۵٫۷ میلیارد یوان ارزش داشت.

باتری‌های حالت جامد یک تغییر بالقوه برای صنعت خودروهای برقی هستند زیرا کاتدهای با ولتاژ بالا و ظرفیت بالا را فعال می‌کنند که ظرفیت و عملکرد باتری را افزایش می‌دهد.

در حالی که هنوز هیچ کس در تجاری سازی باتری‌های حالت جامد موفق عمل نکرده است، باتری حالت نیمه جامد WeLion  در خودروی جدید اسپرت ES6 Nio که در ماه مه رونمایی شد، استفاده می‌شود و آن را به یکی از معدود سازندگان باتری نسل بعدی در جهان تبدیل کرده است که تولید انبوه این نوع باتری را آغاز می‌کند.

باتری WeLion برای Nio دارای بسته ۱۵۰ کیلووات ساعتی است و برد ۱۰۰۰ کیلومتری آن با Lucid Air Dream Edition R  (۸۴۰ کیلومتر) و تسلا مدل S (640 کیلومتر) قابل مقایسه است. لی در این باره می‌گوید که این باتری دارای چگالی انرژی ۳۶۰ وات ساعت بر کیلوگرم است. بر اساس گزارش Shinyoung Securities  سئول، این بالاتر از ۳۰۰ وات ساعت تخمینی به ازای هر کیلوگرم باتری ۴۶۸۰ تسلا است.

جیاین شی، تحلیلگر BloombergNEF نیز معتقد است WeLion اولین شرکتی نیست که باتری‌های نیمه جامد تجاری‌سازی شده را با موفقیت ارائه می‌کند، اما ۳۶۰ وات ساعت بر کیلوگرم آن به بالاترین چگالی انرژی در میان سلول‌های باتری الکتریکی تجاری فعلی رسیده است. Nio یک اندازه استاندارد برای بسته‌های باتری دارد، اما سلول WeLion توانست انرژی بیشتری را برای همان حجم مصرف کند و این یک موفقیت است.

لی می‌گوید که این فناوری مورد توجه طیف گسترده‌ای از خودروسازان از جمله فولکس واگن، فورد، مرسدس بنز، جیلی و شیائومی قرار گرفته است.

WeLion برای دستیابی به هدف فروش بلندپروازانه خود، در حال ساخت چهار مرکز تولید باتری دیگر در چین است تا ظرفیت سالانه خود را از ۶ گیگاوات ساعت به ۳۰ گیگاوات ساعت تا سال ۲۰۲۵ افزایش دهد. علاوه بر ورود به خودروهای برقی، باتری‌ها می‌توانند برای سیستم‌های ذخیره انرژی و پهپادها نیز استفاده شوند.

لی، استاد آکادمی علوم چین، همچنین یکی از بنیانگذاران شرکت فناوری باتری‌های سدیمی کم هزینه HiNa است. او می‌گوید یک باتری هیبریدی حالت نیمه جامد که مایع را به الکترولیت جامد اضافه می‌کند، راهی عملی برای بهبود عملکرد باتری است و تجاری سازی را تحقق می‌بخشد.

به گفته جیمز لی، تحلیلگر KB Securities در سئول، بعید است باتری WeLion بتواند در آینده نزدیک با توجه به هزینه بالای ساخت سلول‌های حالت جامد جایگزین اکثر باتری‌های لیتیوم یونی شود. لی در این مورد می‌گوید: یک نکته کلیدی این است که آیا مشتریان مایلند برای خودروهای الکتریکی با باتری‌های حالت جامد، فقط به دلیل برد طولانی، قیمت بالایی بپردازند یا خیر؟ شرکت‌هایی مانند WeLion باید فقط خودروهای لوکس را هدف قرار دهند و کاهش قیمت برای آنها آسان نیست.

حتی لی اعتراف می‌کند که این شرکت احتمالاً نمی‌تواند سهم بازار غول‌های باتری لیتیوم یونی مانند Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.  را که در باتری‌های آهنی ارزان ‌قیمت برای خودروهای برقی ارزان‌ تخصص دارد، از بین ببرد. او پیش بینی می‌کند که WeLion احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ کمتر از ۱٪ از سهم بازار را خواهد داشت.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5385

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.