• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

رونمایی از خودروی برقی ۲۹۹۰۰ دلاری شیائومی

  • کد خبر : 6684
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۱
رونمایی از خودروی برقی ۲۹۹۰۰ دلاری شیائومی
شرکت شیائومی فروش اولین خودروهای الکتریکی خود را با قیمت‌های جنجالی آغاز می‌کند و وعده داده که این سازنده چینی گوشی‌های هوشمند می‌تواند در بازاری که شرکت اپل در آن دچار تزلزل شد، موفق شود.

بنیانگذاران شیائومی، استراتژی خود را با مدل پایه SU7 با قیمت ۲۱۵٫۹۰۰ یوان (۲۹۹۰۰ دلار) و مدل SU7 Max با قیمت ۲۹۹٫۹۰۰ یوان ارائه کرد. این شرکت قصد دارد تا پایان ماه آوریل تحویل انبوه خود را آغاز کند.

این خودروها نقطه اوج یک تعهد چند ساله با بودجه ۱۰ میلیارد دلاری هستند. شیائومی از بسیاری جهات خود را در مقابل مدل ۳ شرکت تسلا محک زده و به دنبال آن بوده که محصولات خود را با پورشه تایکان برقی مطابقت دهد.

این سازنده خودروهای برقی اعلام کرد که پیش‌سفارش‌های مدل‌های SU7 در عرض ۲۷ دقیقه پس از عرضه به ۵۰ هزار دستگاه رسید.

خبر شیائومی در مورد محدوده و تاریخ عرضه SU7 باعث افزایش سهام این شرکت شد و سرمایه گذاران از تنوع بخشیدن به کسب و کار راکد گوشی‌های هوشمند استقبال کردند.

در زمانی که خودروها به دنبال وسائل الکترونیکی بیشتر بودند، شیائومی فرصت را مغتنم شمرد و وارد حوزه خودروهای برقی شد، شرکت اپل نیز چنین تصمیمی را در ایالات متحده اتخاذ کرد اما اپل پروژه خودروی خود را در ماه فوریه لغو کرد.

مدل‌های آبی فیروزه‌ای خودروهای جدید به تازگی در فروشگاه‌های شیائومی در سرتاسر چین به نمایش درآمده است. مدیران عامل خودروسازان چینی شپینگ، نیو، لی اتو، بایک و گریت وال نیز در رونمایی این خودروها حضور داشتند.

بازار جهانی خودروهای برقی که با کمک یارانه‌ها پررونق و با فرصت‌های گسترده بود، به یک عرصه بسیار رقابتی تبدیل شده است. تسلا و شرکت بی‌وای‌دی در چین بر این بازار تسلط دارند، و در حال مبارزه در یک جنگ قیمتی هستند که بر بازیگران کوچکتر فشار می‌آورد. شیائومی امیدوار است با محصولات خود که توسط تیمی به رهبری طراح سابق بی ام دبلیو طراحی شده بتواند مشتریان داخلی را جذب کند.

شیائومی مستقر در پکن به دنبال مرحله بعدی تکامل خود است، زیرا با استراتژی فروش آنلاین دستگاه‌های با کیفیت به یکی از سه سازنده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است.

یکی از نمونه‌های یک شرکت فناوری که ورود موفق به عرصه خودروهای برقی داشته، هواوی، شرکت مخابراتی چین است که راه‌حل‌های فناوری را برای خودروسازان ارائه می‌دهد و خودروهای الکتریکی Aito را در فروشگاه‌های خود به نمایش می‌گذارد.

خودروهای شیائومی در ۵۹ فروشگاه در ۲۹ شهر چین به فروش می‌رسند. این شرکت قصد دارد ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال به یک خودروساز برتر جهانی تبدیل شود و هدف این شرکت داشتن یکی از سه مدل پرفروش خودروی برقی لوکس چین است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6684

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.