• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

چین بکارگیری ربات در کارخانجات را ۲ برابر می‌کند

  • کد خبر : 2029
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
چین بکارگیری ربات در کارخانجات را ۲ برابر می‌کند
طبق گزارش فدراسیون بین‌المللی رباتیک، چین در سال گذشته رتبه نهم را از نظر تراکم ربات کسب کرد - که با تعداد واحدهای ربات در هر 10000 کارمند اندازه‌گیری می‌شود – این در حالی است که چین 5 سال قبل در رتبه 25 قرار گرفته بود.

چین از مجموعه‌ای از اهداف بلندپروازانه برای تقویت اتوماسیون در تولید پرده برداری کرده است، زیرا در تلاش است تا به یک رهبر جهانی در آوردن ربات ها به کف کارخانه‌ها تبدیل شود.

طبق برنامه پنج ساله‌ای که به طور مشترک توسط چندین آژانس دولتی از جمله وزارت صنعت و فناوری اطلاعات منتشر شده است، چین قصد دارد به حداقل رشد سالانه ۲۰ درصدی در فروش رباتیک دست یابد و گروهی از قهرمانان صنعت را توسعه دهد تا  استفاده از”ربات” را دو برابر کند.

چین با هدف مقابله با پیر شدن و کاهش نیروی کار به یکی از پیشروترین کشورها در جایگزینی نیروی انسانی با ماشین آلات تبدیل شده است. طبق گزارش فدراسیون بین‌المللی رباتیک، چین در سال گذشته رتبه نهم را از نظر تراکم ربات کسب کرد – که با تعداد واحدهای ربات در هر ۱۰۰۰۰ کارمند اندازه‌گیری می‌شود – این در حالی است که چین ۵ سال قبل در رتبه ۲۵ قرار گرفته بود.

چین با تراکم ۲۴۶ ربات در هر ۱۰۰۰۰ کارمند، همچنان از کره جنوبی که تراکم فعلی ۹۳۲ دارد و از سال ۲۰۱۰ در رتبه اول قرار دارد، عقب مانده است. با این حال، سطح چین بسیار بالاتر از میانگین جهانی ۱۲۶ و نزدیک به ایالات متحده با تراکم ۲۵۵ است.

چین قصد دارد به عنوان بخشی از آخرین برنامه خود برای تولید هوشمند، تا سال ۲۰۲۵ میلادی حدود ۷۰ درصد از تولیدکنندگان داخلی را دیجیتالی کند.

طبق یک طرح جداگانه در مورد صنعت ربات، چین می‌خواهد به یک “منبع نوآوری” جهانی در صنعت رباتیک تبدیل شود و تا همان سال در فناوری هسته‌ای رباتیک و محصولات رباتیک پیشرفت کند. این طرح همچنین بیان می‌کند که قابلیت‌های رباتیک چین تا سال ۲۰۳۵، زمانی که ربات‌ها به بخش مهمی از توسعه اقتصادی، زندگی روزمره و حکومت اجتماعی چین تبدیل می‌شوند، جزو بهترین‌های جهان خواهد بود.

این درحالی است که پکن در حال تلاش برای ارتقای اقتصاد خود در بحبوحه رقابت عمیق فناوری با ایالات متحده است.

این طرح عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و ثبات زنجیره تامین را به عنوان چالش‌هایی که باید بر آن غلبه کرد فهرست می‌کند. همچنین گفته شده است که صنعت رباتیک چین با مشکلاتی مواجه است که شامل کمبود فناوری، ضعف پایه صنعتی و ناکافی بودن منابع پیشرفته است.

تا سال ۲۰۲۵، چین می‌خواهد حداقل ۵۰۰ کارخانه مدل تولید هوشمند بسازد تا توسعه تولید هوشمند را رهبری کند و حداقل ۱۵۰ ارائه دهنده راه حل‌های تولید هوشمند را پرورش دهد.

طبق گزارشی که ماه گذشته توسط مرکز امنیت و فناوری‌های نوظهور منتشر شد،  چین پیشتاز جهان در زمینه ثبت اختراعات رباتیک است که حدود ۳۵ درصد از تولید جهانی بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده است. در همین حال، ایالات متحده حدود ۱۳ درصد از کل جهان را به خود اختصاص داده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2029

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.