• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

راهکار نیو برای رقابتی ماندن در بازار خودروهای برقی

  • کد خبر : 6077
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
راهکار نیو برای رقابتی ماندن در بازار خودروهای برقی
شرکت خودروسازی برقی چینی نیو  به منظور کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی و رقابتی ماندن در بازاری که تا سال 2030 قرار است 60 درصد از تمام خودروهای جدید در آن  الکتریکی باشد، 10 درصد از کارکنان خود را کاهش داده است.

مدیران شرکت این اقدام را یک تصمیم سخت اما ضروری در بحبوحه رقابت شدید در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان (EV) توصیف کرده‌اند. این شرکت مستقر در شانگهای در پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۷ هزار نیروی کار داشت.

به گفته مدیران شرکت، راندمان عملیاتی نیو باید بیشتر افزایش یابد تا در بازاری که در حال حاضر ۶۰ درصد از صنعت جهانی خودروهای برقی را در اختیار دارد، موفق باشد.

اخراج کارکنان این استارت‌آپ‌ برقی، نشان‌دهنده تلاش آن برای ادامه حیات در میان تشدید رقابت در بازار داخلی و افزایش زیان است.

این شرکت اعلام کرد که قصد دارد هزینه‌های پروژه‌هایی را که انتظار نمی‌رود به بهبود عملکرد مالی آن در سه سال آینده کمک کند، کاهش دهد و بخش‌های تکراری را برای ساده‌سازی سازمان خود تجمیع می‌کند.

بر اساس بیش از ۳۰ جلسه داخلی که طی دو ماه گذشته توسط شرکت انجام شده است، این کاهش شغل بخشی از یک تجدید ساختار سازمانی بزرگتر در نیو است تا خود را برای رقابت شدید داخلی در دو سال آینده آماده کند.

این خودرو ساز چینی اعلام کرد تلاش‌های توسعه آن در مسیر درست پیش می‌رود و همچنان به رقابت در بازار خودروهای الکتریکی متعهد است.

جنگ قیمت خودروهای الکتریکی در چین باعث شده که تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان محلی از خودروهای برقی ممتاز مونتاژ شده توسط تسلا و رقبای آن مانند نیو و شپینگ از اواخر سال گذشته دوری کنند، زیرا نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز شغلی و دستمزدها در شرایط نامناسب اقتصادی افزایش یافته است.

اگرچه نیو اخیراً پنج خودروی برقی جدید تحویل داده و امسال بیش از ۴۰ درصد سهم را در بخش باتری با قیمت بیش از ۳۰۰هزار یوان (۴۱هزار دلار آمریکا) تصاحب کرده، اما این شرکت همچنان اهداف درآمدی خود را از دست داده است.

زیان خالص نیو در سه ماهه دوم، با ۲۷٫۸ درصد افزایش سالانه به ۶٫۱ میلیارد یوان رسید. درآمد آن ۱۴٫۸ درصد کاهش یافت و به ۸٫۷۷ میلیارد یوان رسید.

در سه ماهه سوم، داده‌های نیو نشان می‌دهد که ۵۵۴۳۲ دستگاه خودرو تحویل داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵٫۴ درصد افزایش داشته است. در ماه اکتبر، این شرکت ۱۶۰۷۴ دستگاه خودرو ارسال کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹٫۸ درصد پیشرفت داشت.

نیو در مجموع، در ۱۰ ماه منتهی به اکتبر ۱۲۶۰۶۷ خودروی برقی تحویل داده است که نسبت به سال قبل ۳۶٫۳ درصد رشد داشته است، اما همچنان از هدف فروش ۲۴۰ هزار خودروی خود در سال ۲۰۲۳ عقب است.

برای مقایسه، شپینگ و لی اتو به ترتیب ۱۰۱۴۴۵ و ۲۸۴۶۴۷ خودرو در ۱۰ ماه گذشته تحویل داده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6077

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.