• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

خودروساز چینی GAC سدان با قابلیت تعویض باتری ارائه می‌دهد

  • کد خبر : 5196
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
خودروساز چینی GAC سدان با قابلیت تعویض باتری ارائه می‌دهد
هایپر (Hyper) یک برند جدید است که توسط شرکت خودروسازی GAC Aion در سپتامبر گذشته راه اندازی شد، سدان Hyper GT را معرفی کرده است که یکی از نسخه‌های آن قابلیت تعویض باتری دارد.

هایپر اخیرا به طور رسمی Hyper GT را در چین عرضه کرده است، این اولین مدل تولیدی این برند و بیست میلیون‌اُمین خودروی مبتنی بر انرژی نوین تولید شده در چین است.

Hyper GT در پنج نسخه با قیمت‌های اولیه به ترتیب ۲۱۹۹۰۰ یوان (۳۰۳۷۰ دلار)، ۲۴۵۹۰۰ یوان، ۲۳۹۹۰۰ یوان، ۲۵۹۹۰۰ یوان و ۳۳۹۹۰۰ یوان در دسترس عموم قرار گرفته است.

نسخه‌ای با قیمت اولیه ۲۳۹۹۰۰ یوان از تعویض باتری پشتیبانی می‌کند که Hyper ادعا می‌کند می‌تواند باتری را در کمتر از دو دقیقه جایگزین کند.

مصرف کنندگان می‌توانند خودرو را با استفاده از مدل اجاره‌ای باتری مشابه Nio هم خریداری کنند که قیمت خودرو را ۷۰ هزار یوان کاهش می‌دهد و هزینه اجاره باتری ماهیانه آن نیز ۹۸۰ یوان عنوان شده است.

Hyper GT یک سدان سایز متوسط تمام الکتریکی است که بر اساس پلت فرم جدید AEP 3.0 از گروه GAC، که GAC Aion یکی از زیرمجموعه‌های آن است، ساخته شده است.

ابعاد این مدل خودرو عبارتند از:‌ طول ۴۸۸۰ میلی متر، عرض ۱۸۸۵ میلی متر و ارتفاع ۱۴۵۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۹۲۰ میلی متر است.

خودروی Hyper GT از یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۲۵۰ کیلووات و حداکثر گشتاور ۴۳۴ نیوتن متر نیرو می‌گیرد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۹ ثانیه طی می‌کند.

دو نسخه گران‌تر این خودرو از شارژ سریع ۸۰۰ ولتی با ولتاژ بالا برای برد ۴۵۰ کیلومتر با شارژ ۱۵ دقیقه‌ای پشتیبانی می‌کنند. حداکثر برد این مدل ۷۱۰ کیلومتر با یک بار شارژ است.

Hyper GT با سیستم رانندگی هوشمند L2++ Adigo Pilot 4.0 برای رانندگی در هر شرایط آب و هوایی، در شهرها و بزرگراه‌ها ارائه می‌شود.

GAC Aion قبلاً عمدتاً سری Aion را روانه بازار می‌کرد، مانند سدان Aion S با محدوده قیمتی ۱۳۹,۸۰۰ تا ۱۷۲,۸۰۰ یوان.

در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، این شرکت از برند جدید پریمیوم Hyper و اولین مدل خود، ابرخودروی  Hyper SSR، برای ورود به سطح بالاتر بازار رونمایی کرد.

GAC Aion دو نسخه از Hyper SSR را ارائه می‌کند، نسخه معمولی آن با قیمت ۱٫۲۸۶ میلیون یوان پیش‌فروش می‌شود که قادر است شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۲٫۳ ثانیه طی کند. نسخه دیگر Hyper SSR Ultimate  قیمتی برابر با ۱٫۶۸۶ میلیون یوان دارد و می‌تواند در ۱٫۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

GAC Aion در آن زمان گفت این مدل که سریع‌ترین خودروی شتاب‌دهنده روی کره زمین است، تولید و تحویل انبوه را در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

منبع: cnevpost

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5196

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.