• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16

توطئه آمریکا برای دستیابی به اطلاعات مهم صنعت تراشه چین

  • کد خبر : 1901
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
توطئه آمریکا برای دستیابی به اطلاعات مهم صنعت تراشه چین
توطئه ایالات متحده برای دستیابی به اطلاعات مهم صنعت نیمه هادی چین فاش شده است، و نمی‌توان این واقعیت را رد کرد که ایالات متحده از داده‌های تجاری هسته‌ای برای ایجاد یک زنجیره تامین نیمه‌هادی «به استثنای چین» استفاده کند.

پس از درخواست اخیر واشنگتن برای تامین داده‌های تراشه از شرکت‌هایی که شامل شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) و سامسونگ الکترونیکس می‌شوند، رسانه رسمی دولتی چین، دولت آمریکا را متهم به طراحی توطئه ای برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد صنعت نیمه هادی این کشور و جلوگیری از توسعه آن کرد.

خبرگزاری شینهوا در مقاله‌ای نوشت: «اقدام ایالات متحده برای تقاضای اجباری داده‌های جهانی نیمه‌رساناها، بار دیگر نقشه‌ این کشور را برای ایجاد زنجیره تأمین نیمه‌رساناهای جهانی تحت سلطه آمریکا و استفاده از تراشه‌ها برای مهار چین آشکار می‌کند».

این مقاله محکوم کردن درخواست اطلاعات وزارت بازرگانی ایالات متحده را که در ماه سپتامبر از سوی این رسانه چینی اعلام شد، تشدید می‌کند، که از شرکت‌های آمریکایی و خارجی در صنعت نیمه هادی‌ها خواسته بود تا داده‌های زنجیره تامین را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کمک به رفع تنگناها ارائه کنند.

اطلاعات درخواستی آمریکا شامل اطلاعات زیادی درباره سفارش‌های شرکت‌های چینی و ظرفیت تولید شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای در چین است. توطئه ایالات متحده برای دستیابی به اطلاعات مهم صنعت نیمه هادی چین فاش شده است، و نمی‌توان این واقعیت را رد کرد که ایالات متحده از داده‌های تجاری هسته‌ای برای ایجاد یک زنجیره تامین نیمه‌هادی «به استثنای چین» استفاده کند.

در حالی که هیچ شرکت چینی در سرزمین اصلی هدف تحقیق و مطالعه ایالات متحده قرار نگرفت، ولی درخواست واشنگتن برای ارائه اطلاعات و داده‌ها زنگ خطری را در بخش نیمه هادی داخلی به صدا درآورد، که با محدودیت‌های فزاینده ناشی از تحریم‌های ایالات متحده مواجه شده است و دسترسی به فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته تراشه را محدود می‌کند.

نه وزارت امور خارجه چین و نه وزارت بازرگانی در مورد درخواست ایالات متحده و شرکت‌هایی که به این درخواست پاسخ داده‌اند، اظهار نظر رسمی نکرده‌اند. اما این موضوع باعث نشد که رسانه‌های مورد حمایت دولت چین از تصمیم اخیر TSMC، بزرگترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان، برای انطباق با درخواست داده‌های ایالات متحده انتقاد نکنند. دفتر امور تایوان پکن پیشتر دولت جزیره را به ناتوانی در محافظت از شرکت‌های محلی در برابر فشار واشنگتن متهم کرده بود.

TSMC که قصد دارد مرکز ساخت تراشه خود را در شهر شرقی نانجینگ گسترش دهد، در ماه اکتبر اطمینان داد که “بدون ارائه اطلاعات محرمانه مشتریان به درخواست پاسخ خواهد داد”.

جدیدترین موضع شینهوا علیه توطئه دولت آمریکا یک روز پس از آن صورت گرفت که واشنگتن ده‌ها شرکت چینی دیگر را به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد که شرکت‌های آمریکایی را از فروش محصولات به این شرکت‌ها به دلایل امنیت ملی محدود می‌کند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1901

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.