• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

نگرانی قانونگذاران آمریکا از تهدید چین در زمینه صنعت نیمه هادی

  • کد خبر : 1888
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
نگرانی قانونگذاران آمریکا از تهدید چین در زمینه صنعت نیمه هادی
سنا قبلاً قانون نوآوری و رقابت ایالات متحده (USICA) را تصویب کرده است که شامل 52 میلیارد دلار بودجه برای کارخانه‌های نیمه هادی آمریکا می‌شود.

گروهی متشکل از قانونگذاران هر دو حزب سیاسی آمریکا – که بیشتر آنها هشدارهایی را در مورد تهدید رقابتی چین مطرح کرده‌اند – خواستار تصویب لایحه‌ای برای تأمین میلیاردها دلار بودجه برای تولید داخلی تراشه‌های نیمه هادی شدند.

گروه موسوم به حل مشکل – متشکل از ۵۸ قانونگذار در هر دو مجلس کنگره، که به طور مساوی بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها تقسیم شده است – ظرفیت رو به رشد تولید نیمه هادی چین و احتمال حمله پکن به تایوان را به عنوان انگیزه‌ای فوری برای مجلس نمایندگان برای تصویب قانون خود به منظور افزایش تولید تراشه آمریکا ذکر کرده است.

سنا قبلاً قانون نوآوری و رقابت ایالات متحده (USICA) را تصویب کرده است که شامل ۵۲ میلیارد دلار بودجه برای کارخانه‌های نیمه هادی آمریکا می‌شود. مارک وارنر، سناتور دموکرات ویرجینیا در این باره گفت: با این حال، مجلس سنا هنوز قانون خود را تصویب نکرده است، و اگر نتواند این یارانه‌ها را لحاظ کند، “من فکر نمی‌کنم تاسیسات تولید تراشه دیگری در آمریکا ساخته شود.”

وی افزود: ما باید ۷ تا ۱۰ تأسیسات جدید را در سراسر آمریکا بسازیم تا بتوانیم تحقیق و توسعه پیشرو خود را حفظ کنیم. چین ۱۵۰ کارخانه جدید اضافه می‌کند.

این سناتور همچنین از TSMC تایوان به عنوان پیشروترین تولید کننده تراشه در جهان و احتمالاً پیشروترین شرکت در این صنعت نام برد.

بر اساس گزارش انجمن صنعت نیمه هادی، سهم آمریکا از ظرفیت جهانی تولید نیمه هادی‌ها از ۳۷ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۱۲ درصد کاهش یافته است که این کاهش را به انگیزه‌های قوی‌تر تولید تراشه در کشورهای دیگر نسبت به ایالات متحده نسبت می‌دهند.

این گروه تجاری همچنین اعلام کرد که سرمایه گذاری‌های فدرال در تحقیق و توسعه نیمه هادی‌ها به عنوان سهم تولید ناخالص داخلی ثابت مانده است.

شرکت بین‌المللی تولید نیمه هادی (SMIC) مستقر در شانگهای در حال ساخت کارخانه جدیدی در پکن است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ فعالیت خود را آغاز کند، در حالی که یک کارخانه جدید شنجن سال آینده تولید را آغاز خواهد کرد.

این شرکت همچنین در حال سرمایه‌گذاری در تأسیسات جدید در منطقه شانگهای Lin-Gang، یک خوشه صنعت نیمه‌رسانا است که توسط دولت شهر طراحی و ساخته شده است.

جاشوا گاتهایمر، نماینده دموکرات نیوجرسی که ریاست کمیته را برعهده دارد، در مورد عواقب فاجعه بار برای زنجیره‌های تامین که در حال حاضر به دلیل کمبود تراشه‌های جهانی به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند، هشدار داد.

وی گفت: اگر ارتش آزادیبخش خلق “تصمیم بگیرد فردا به تایوان برود، ما در مورد آن چه خواهیم کرد؟ وقتی چین بخش بزرگی از شبکه زنجیره تامین را تامین می‌کند یا کنترل بخش بزرگی از شبکه زنجیره تامین را در اختیار دارد، چه کار می‌کنیم؟”

هیلی استیونز و الیسا اسلاتکین نمایندگان دموکرات‌های میشیگان خاطرنشان کردند کمبود فعلی تراشه‌ها قبلاً بر صنعت خودرو تأثیر گذاشته است.

درخواست این گروه یک روز پس از آن صورت گرفت که قانونگذاران کمیسیون کنگره در یک جلسه استماع هشدار دادند که ایالات متحده در صنعت نیمه هادی عقب مانده است تا حدی به این دلیل که سرمایه ایالات متحده به تامین مالی رونق تراشه‌های چین کمک می‌کند.

هفته گذشته، تحقیقات وال استریت ژورنال نشان داد که سرمایه گذاران و شرکت‌های آمریکایی در ۵۸ معامله با شرکت‌های نیمه هادی چینی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ شرکت کرده‌اند، یک افزایش شدید که نگرانی مقامات دولت را برانگیخته است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1888

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.