• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

تمام برقی، خودران و هوشمند آینده بازار خودروهای جهان

  • کد خبر : 4778
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
تمام برقی، خودران و هوشمند آینده بازار خودروهای جهان
حدود 70 خودروی الکتریکی جدید (EV) در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شدند که به حرکت الکتریکی در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان سرعت می‌بخشد و همزمان فشار را بر بازیگران فعلی این عرصه وارد می‌کند، زیرا جنگ قیمت‌ها به سوددهی آنها آسیب می‌زند.

به گفته برگزارکنندگان، در مجموع بیش از ۱۰۰ مدل جدید اولین نمایش جهانی خود را در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین که در شانگهای بین ۱۸ تا ۲۷ آوریل (۲۹ فروردین تا ۷ اردیبهشت) برگزار شده، ارائه دادند. آخرین نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ تحت تدابیر شدید کنترل ویروس برگزار شد، و تعداد کمی از مدیران مطرح از خودروسازان بزرگ بین‌المللی و تولیدکنندگان قطعات به دلیل محدودیت‌های مسافرتی به چین در آن شرکت کردند.

رویداد امسال مصادف است با جنگ قیمتی در صنعت خودروسازی چین که در آن ده‌ها خودروساز قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند تا به جذب مشتری بپردازند. به گفته برگزارکنندگان، تخمین زده می‌شود که امسال بیش از ۱ میلیون نفر از این رویداد ۱۰ روزه بازدید کنند که تقریباً ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است و در مجموع ۱۰۰۰ مونتاژ کننده و قطعه ساز خودرو محصولات و فناوری‌های خود را در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته‌اند.

برایان گو، رئیس استارت آپ چینی  Xpeng، گفت: تغییرات در صنعت سریعتر از آن چیزی بوده است که همه پیش بینی کرده بودند. ما می‌خواهیم به مشتریان نشان دهیم که آینده صنعت واقعا چگونه خواهد بود.

Xpeng، یکی از سه خودروساز برقی چین است که تصور می‌شود پتانسیل رقابت با تسلا را دارد، از شاسی‌بلند سایز متوسط G6 رونمایی کرد که به گفته مدیر این شرکت از نظر طراحی، قیمت و عملکرد کاملا رقابتی است. این یک مدل دیگر از خودروی برقی چینی است که در کنار مدل Zeekr X جیلی، توانایی رقابت با مدل Y تسلا را دارد. نیو دیگر خودروساز برقی چین نیز ارتقا یافته مدل EC7 خود که یک خودروی لوکس است را با قیمت حدود ۵۰۰,۰۰۰ یوان (۷۲,۷۶۴ دلار آمریکا) روانه بازار خواهد کرد.

به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه شانگهای، که شامل انجمن خودروسازان و شورای چین برای ارتقای تجارت بین‌المللی می‌شود، نمایشگاه امسال دیجیتالی‌سازی، هوشمندی و برقی‌سازی را از طریق محصولات نوآورانه غرفه‌داران برجسته می‌کند.

بیدو، موتور جستجو و شرکت هوش مصنوعی چین هم قصد دارد آخرین فناوری‌های رانندگی خودکار خود را به نمایش بگذارد. لی ژنیو، معاون و رئیس بخش کسب و کار رانندگی هوشمند بیدو در این باره گفت: در سال ۲۰۲۶، زمانی که خودروهای هوشمند رواج بیشتری پیدا می‌کنند، مشتریان کمتر به خودروهایی بدون قابلیت رانندگی هوشمند فکر خواهند کرد.

خودروسازان بزرگ جهانی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز هم به دنبال ارائه خودروهای به روز جهت رقابت با محصولات تسلا هستند تا سهم بازار خود را حفظ کنند. فولکس‌واگن مدل  ID.7، یک خودروی برقی متوسط را به نمایش گذاشته که با یک بار شارژ می‌تواند تا ۶۲۰ کیلومتر مسافت را طی کند. جنرال موتورز هم نسخه جدیدی از مینی Hongguang را با قیمت کمتر از ۵۰۰۰ دلار به همراه شرکای چینی خود SAIC Motor و Wuling Motors  به نمایش گذاشته است.

در چین، تسلا قیمت‌ مدل‌های ۳s و Ys را دو بار بین اواخر اکتبر تا اوایل ژانویه کاهش داد و قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود از زمان شروع فعالیت خودروساز آمریکایی در پایان سال ۲۰۱۹ رسید. Xpeng و Aito، یک برند خودروی الکتریکی که توسط هوآوی حمایت می‌شود، و همچنین خودروسازی بی‌وای‌دی نیز همین روند را دنبال کردند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4778

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.