• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

تدابیر چین برای حمایت از فروش خودروهای الکتریکی در خارج از کشور

  • کد خبر : 6650
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
تدابیر چین برای حمایت از فروش خودروهای الکتریکی در خارج از کشور
چین به دنبال تدابیری برای دفاع از فروش خودروهای الکتریکی (EVs) و باتری‌های خود در اروپا و ایالات متحده در مقابل چالش‌های موجود آن است.

برخی مقامات پکن نارضایتی شدیدی را نسبت به تحقیقات جاری اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای برقی و محصولات مرتبط چین به عنوان تحقیقی که فاقد شواهد واقعی است ابراز کردند. در همین حال اتاق بازرگانی چین نیز اعلام کرد کارگروهی تشکیل خواهد داد تا صدایی برای خودروسازان چینی در اروپا باشد.

همچنین شورای مرکزی حزب به دنبال به رسمیت شناختن متقابل «استانداردهای» خودروهای الکتریکی با اتحادیه اروپا، تقویت حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های چینی در خارج از کشور و بهبود تدارکات مرتبط با تجارت این حوزه است.

کمیسیون اروپا سال گذشته تحقیقات ضد یارانه خود را در مورد خودروهای برقی چینی آغاز کرد، ایالات متحده نیز ورود مواد باتری خودروهای برقی خود را از چین که به نظر آن “یک نهاد خارجی نگران کننده” است، ممنوع کرده است. به نظر مقامات غربی، سازندگان چینی خودروهای برقی یارانه‌های سخاوتمندانه دولتی را دریافت می‌کنند که به کاهش هزینه‌های تولید آنها کمک کرده است.

رهبران غربی، صنعت عظیم خودروهای برقی چین به رهبری شرکت‌هایی مانند بی‌وای‌دی و نیو را تهدیدی برای شرکت‌های کوچکتر خود می‌دانند.

حدود سه چهارم از سرمایه گذاری ۲۸٫۲ میلیارد دلاری آمریکا در زنجیره ارزش خودروهای برقی چینی در خارج از کشور در سال گذشته به اروپا، خاورمیانه، شمال آفریقا و همچنین سایر بخش‌های آسیا اختصاص یافته است.

اتحادیه اروپا می‌تواند مقرراتی وضع کند که مانعی برای فروش خودروهای الکتریکی چینی در بازار اروپا ایجاد کند. آنها همچنین می‌توانند خودروهای برقی چینی را به عنوان یک تهدید ملی به چالش بکشند.

سرمایه‌گذاران چینی با واکنش‌های سیاسی در اقتصادهای غربی به‌ویژه ایالات متحده، که تلاش می‌کند نفوذ چین را بر زنجیره‌های تأمین خودروهای الکتریکی خود محدود کند، مواجه هستند. اعتراض چین به اتحادیه اروپا و اقدامات پیشنهادی اتاق بازرگانی برای کمک به شرکت‌های چینی، این واکنش‌ها را کاهش نخواهد داد.

نگرانی‌های «ژئوپلیتیکی» در مورد چین با «ظرفیت بیش از حد» زنجیره تأمین خودروهای برقی چین در هم آمیخته شده و شدت یافته است. ظرفیت مازاد در چین باعث می‌شود تولید بیشتر خودروهای برقی و باتری کارخانه‌ای با قیمت‌های پایین‌تر به بازارهای خارجی سرازیر شود.

شرکت‌های زنجیره تامین خودروهای برقی چینی ممکن است راه‌حلی برای مقاومت‌های موجود در اروپا داشته باشند. «محرک کلیدی» برای تجارت در سال جاری، تقاضای اقتصادهای میزبان برای سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالاتر و ایجاد شغل در ازای دسترسی به بازار است. ۹۲ درصد از سرمایه گذاری چین در صنایع مرتبط با خودروهای برقی در اروپا در سال گذشته به فنلاند، مجارستان و سوئد اختصاص یافته است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6650

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.