• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

بی‌وای‌دی خودروهای برقی و هیبریدی ارزان‌تری به بازار عرضه می‌کند

  • کد خبر : 6607
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۲
بی‌وای‌دی خودروهای برقی و هیبریدی ارزان‌تری به بازار عرضه می‌کند
بی‌وای‌دی، بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی (EV) جهان، نسخه جدیدی از مدل پلاگین هیبریدی خود Qin Plus DM-i را عرضه کرده که قیمت آن کمتر از خودروهای پرفروش بنزینی مانند لاویدا فولکس واگن و کرولا تویوتا است.

نسخه جدید این محصول، معروف به Glory Edition، با هدف تسریع عرضه به مشتریان از وسایل نقلیه با سوخت فسیلی به خودروهای برقی ارائه شده است. قیمت آن از ۷۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۱۱۰۸۶ دلار آمریکا) شروع می‌شود که ۲۰هزار یوان یا ۲۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است. برد رانندگی آن با باتری هم ۵۵ کیلومتر است.

در چین، جایی که از هر پنج خودروی جدیدی که به خیابان‌ها می‌آیند، دو خودرو با باتری کار می‌کنند، هزاران راننده جوان به دلیل نگرانی در مورد آینده شغلی و دستمزد، به دنبال خرید خودروهای برقی ارزان قیمت هستند. نسخه جدید این خودروی برقی ۱۵ درصد ارزان‌تر از لاویدا و تقریبا ۴۰ درصد کمتر از کرولا است.

بی‌وای‌دی، بزرگ‌ترین ذینفع از برقی‌سازی جاده‌های چین، تلاش‌ها را برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن خودروهای برقی برای مصرف‌کنندگان چینی افزایش داده است. این شرکت در آوریل ۲۰۲۳ قیمت مدل هاچ بک سیگل را ۷۳ هزار و ۸۰۰ یوان تعیین کرد و امیدوار بود که مدل مقرون به صرفه بتواند مشتریان کم درآمد بیشتری را جذب کند. این مدل که با یک بار شارژ می‌تواند تا ۳۰۵ کیلومتر مسافت را طی کند، با تعدادی از خودروهای بنزینی ارزان قیمت مانند تویوتا یاریس که در چین از ۸۵ هزار و ۸۰۰ یوان شروع می شود، رقابت دارد.

بی‌وای‌دی بیشتر به خاطر خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار یوان که حدود ۳۰ درصد کمتر از مدل‌های ممتاز تسلا می‌باشد، شناخته شده است.

بسته‌های باتری لیتیوم آهن-فسفات تیغه‌ای این شرکت در بین رانندگان و خودروسازان چینی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سلول‌های باتری به گونه‌ای چیده شده‌اند که چگالی انرژی را افزایش داده و در عین حال مقاومت در برابر گرمای بیش از حد را نیز افزایش می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳، این شرکت ۳٫۰۲ میلیون خودروی برقی و هیبریدی را به مشتریان خود در داخل و خارج از کشور تحویل داد که ۶۲٫۳ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش داشت.

بی‌وای‌دی، اخیرا اعلام کرد که در تلاش برای به چالش کشیدن تسلا و تعدادی از رقبای چینی مانند نیو و شپینگ در بخش خودروهای برقی ممتاز، ۱۰۰ میلیارد یوان در توسعه خودروهای هوشمند سرمایه گذاری خواهد کرد و در سال جاری تعدادی مدل ممتاز و لوکس را روانه بازار خواهد کرد.

سال ۲۰۲۳، بی‌وای‌دی از مدل فوق لوکس خود، Yangwang U8، با قیمت ۱٫۱ میلیون یوان، به عنوان بخشی از تلاش خود برای ارتقاء زنجیره ارزش رونمایی کرد.

کارشناسان بازار ظاهر U8 را با رنجروور مقایسه کردند. این خودرو می‌تواند در ۳٫۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6607

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.