• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2

باتری جدید خودرو برقی نیو با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری

  • کد خبر : 6382
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
باتری جدید خودرو برقی نیو با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری
ویلیام لی، بنیانگذار و مدیرعامل Nio، شخصا باتری نیمه جامد جدید 150 کیلووات ساعتی (SSB) را آزمایش کرد.

لی و همیارش در حین رانندگی با خودروی Nio ET7، به برد ۱۰۴۴ کیلومتری (۶۵۰ مایل) رسیدند و در آن زمان ۳ درصد ظرفیت باتری نیز باقی مانده بود که این مقدار به احتمال زیاد ۳۰ کیلومتر برد اضافی را فراهم می‌کند.

این سفر ۱۴ ساعته به صورت زنده و آنلاین پخش شد و صبح یک روز از ساعت ۶:۳۲ صبح در ایستگاه تعویض باتری (PSS) در شانگهای شروع شد. اولین کمک راننده لی، شن فی، مدیر Nio Power بود. در طول سفر، ویلیام فاش کرد که باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی قبلاً در مسیری بین کونمینگ و بیهای آزمایش شده بود و رکوردی را برای خودروهای الکتریکی تولید انبوه که مسافت ۱۱۴۵ کیلومتر (۷۱۱ مایل) را طی می‌کردند، به ثبت رساند.

خودروی Nio ET7 در ۹۲ درصد مواقع (۹۵۷ کیلومتر)، تحت سیستم رانندگی خودکار Nio، موسوم بهNavigate-on-Pilot+ (NOP+)  در حال پیمایش جاده بود. حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت و مصرف انرژی ۱۳٫۲ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر بود. میانگین سرعت این سفر ۸۳٫۹ کیلومتر بر ساعت بود و زمان سفر ۱۲٫۴ ساعت بدون توقف و استراحت و در مجموع ۱۴ ساعت بود.

شرکتWeLion New Energy Technology  سازنده باتری در پکن، باتریSSB 150  کیلووات ساعتی را توسعه داده است. چگالی انرژی تک سلولی این باتری ۳۶۰ Wh/kg است، در حالی که کل بسته دارای چگالی انرژی ۲۶۰ Wh/kg  است. Nio ادعا می‌کند که باتری دارای راندمان خنک کننده فوق العاده‌ای است زیرا خنک کننده آن شش برابر قوی‌تر از باتری‌های معمولی است.

نیو در حال حاضر گزینه‌های باتری ۷۵ کیلووات ساعت و ۱۰۰ کیلووات ساعت NMC را برای خودروهای خود ارائه می‌دهد که دارای الکترولیت‌های مایع استاندارد هستند. اگرچه ظرفیت SSB جدید بسیار بیشتر است، اما ابعاد دقیق آن مانند دو بسته کوچکتر دیگر است و می‌توان آن را با هر خودروی Nio تعویض کرد. نیو همچنین اعلام کرده که وسایل نقلیه مبتنی بر پلتفرم NT1 و NT2 برای استفاده از باتری جدید آزمایش و تأیید شده‌اند.

کل بسته ۱۵۰ کیلووات ساعتی ۵۷۵ کیلوگرم (۱۲۶۸ پوند) وزن دارد که فقط ۲۰ کیلوگرم بیشتر از بسته ۱۰۰ کیلووات ساعتی فعلی Nio است که ۵۵۵ کیلوگرم وزن دارد. ابعاد ۲۰۶۲/۱۵۳۹/۱۸۶ میلی متر آن (طول/عرض/ارتفاع)، مانند سایر باتری‌های Nio است. وزن خود خودروی Nio ET7 هم حدود ۲۴۹۰  کیلوگرم (۵۴۹۰ پوند) است.

ویلیام لی می‌توانست باتری را در صورت تمام شدن شارژ تعویض کند و در عرض سه دقیقه ۱۰۰۰ کیلومتر برد دیگر دریافت کند. با این حال، پس از یک سفر ۱۴ ساعته، لی تمایل داشت تا استراحت کند تا اینکه بلافاصله به شانگهای برگردد.

دما در طول آزمایش بین -۲ درجه سانتیگراد تا ۱۲ درجه سانتیگراد بود. سردترین زمان در ابتدای آزمایش بود، زیرا اوایل صبح در شانگهای بود. میانگین دمای کابین ۲۰ درجه سانتیگراد بود. بار خودرو حدود ۱۹۰ کیلوگرم (دو بزرگسال، مقداری مواد غذایی و سایر موارد) بود. اختلاف ارتفاع بین نقطه شروع و پایان حدود ۵- متر بود، ارتفاع شروع ۱۸ متر و پایان ۲۳ متر بود. حداکثر ارتفاع در طول سفر ۳۱۶ متر بود. این سفر از شانگهای آغاز شد و در نزدیکی Xiamen در منطقه خدمات Longjudong به پایان رسید.

باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی WeLion SSB بسیار گران خواهد بود. هزینه بسته باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی معادل ET5 خواهد بود. باتری ET5 با ۷۵ کیلووات ساعت ۲۹۸۰۰۰ یوان (۴۲۱۰۰ دلار) قیمت دارد.

جالب است بدانید، در چین می‌توانید یک ماشین Nio بدون باتری بخرید. شما مشترک BaaS (باتری به عنوان سرویس) می‌شوید و هزینه اشتراک ماهانه می‌پردازید و باتری در ترازنامه Nio باقی می‌ماند. در این صورت می‌توانید باتری را در صورت نیاز ارتقا دهید. اگر مشترک یک باتری ۷۵ کیلووات ساعتی هستید، می‌توانید باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی را با ۵۰ یوان (۷ دلار) در روز یا ۸۸۰ یوان (۱۲۳ دلار) در ماه ارتقا دهید. این امر، باتری‌های ۱۵۰ کیلووات ساعتی را به گزینه‌ای عالی برای ارتقای کوتاه مدت هنگام رفتن به یک سفر طولانی تبدیل می‌کند.

نیو در دسامبر ۲۰۲۳ در شیان از سدان جدید فوق لوکس ET9 شبیه مرسدس مایباخ رونمایی کرد که این خودرو به باتری جدید مجهز بود. به گفته شرکت نیو، تولید انبوه باتری جدید از آوریل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

منبع: carnewschina

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6382

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.