• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

افزایش ۵۰ درصدی فروش خودروی برقی هوآوی

  • کد خبر : 5940
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
افزایش ۵۰ درصدی فروش خودروی برقی هوآوی
شرکت فناوری هوآوی با جدیدترین خودروی برقی خود در چین، پیشرفت چشم گیری داشته و به برترین سهام آسیا تبدیل شد و همین دلیلی برای توجه بیشتر شرکت تسلا و سایر رقبا به آن شده است.

بیش از ۵۰ هزار سفارش برای مدل Aito M7 در ۲۵ روز اول پس از عرضه در ماه سپتامبر انجام شد. تحلیلگران بازار، موفقیت اولیه این خودرو شاسی‌بلند الکتریکی را تحسین می‌کنند که تا حدی به جذابیت و محبوبیت قوی هواوی در میان مصرف‌کنندگان در چین نسبت داده می‌شود، جایی که شبکه بزرگی از خرده‌فروشی‌ها را نیز در اختیار دارد.

سرمایه‌گذاران بازار سهام نیز از این امر خوشحال هستند که سهام شریک خودروساز هوآوی، یعنی گروه سرس (Seres Group Co.) از زمان عرضه M7 بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و آن را به بهترین عملکرد در شاخص MSCI آسیا و اقیانوسیه تبدیل کرده است. این رقم همزمان با کاهش تولید تسلا و سازندگان خودروهای برقی چینی از جمله شرکت بی‌وای‌دی در همین بازه زمانی است.

موفقیت Aito M7 تحت حمایت هواوی جای تردید باقی نمی‌گذارد. سرمایه گذاران باید بر روی مدل‌های دیگر خودروهای برقی هواوی تمرکز کنند که قرار است اواخر امسال عرضه شوند.

چین بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی در جهان است و خودروهای برقی ۳۸ درصد از فروش خودروهای جدید این کشور را در ماه اوت به خود اختصاص داده‌اند. خودروسازان بومی کشور نیز در صحنه جهانی به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌اند و بی‌وای‌دی اکنون آماده است تا از نظر حجم فروش از تسلا پیشی بگیرد.

با این حال، پس از افزایش فروش در اوایل سال جاری، سهام خودروهای برقی چین در ماه‌های اخیر به دلیل نگرانی‌ها در مورد ارزش‌گذاری، سقوط کرده و تهدیدهای رقابتی نیز سرمایه‌گذاران را منصرف کرده است.

درحالی که هوآوی برای ناظران فناوری جهانی به دلیل موقعیتش در مرکز تنش‌های آمریکا و چین شناخته می‌شود، تصویر مثبتی در بین مردم چین دارد که اغلب از آن به عنوان نمادی از خوداتکایی این کشور در فناوری یاد می‌شود. پس از چندین سال توسعه دانش خودروهای برقی، ردپای ثابت آن در فروشگاه‌های تلفن همراه، به آن مزیتی در جذب مصرف‌کننده می‌دهد.

مدل M7 جدید، توجهات زیادی را به دلیل ارتقاء و فناوری‌های ارتباطی ADAS هواوی و قیمت‌های رقابتی به خود جلب کرده است. قابلیت‌های تحقیق و توسعه این شرکت مستقر در شنجن، سابقه برند و شبکه فروش گسترده همه در این راه به آن کمک کرده‌اند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5940

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.