• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
7

افزایش صادرات خودروهای پاک چین با وجود فشارهای اروپا و آمریکا

  • کد خبر : 5910
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
افزایش صادرات خودروهای پاک چین با وجود فشارهای اروپا و آمریکا
صادرات خودروهای سواری با انرژی‌های نوین چین در ماه گذشته بیش از دو برابر شد، و نفوذ فزاینده این کشور در بازار جهانی خودرو با وجود فشارهای اروپا و ایالات متحده صورت گرفته است.

داده‌های انجمن خودروهای سواری نشان می‌دهد، خودروسازان مستقر در چین در ماه سپتامبر ۹۱ هزار وسیله نقلیه بدون آلایندگی را به خارج از کشور ارسال کردند که شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی می‌شد و نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش داشت. شرکت آمریکایی تسلا با ارسال ۳۰۵۶۶ دستگاه از کارخانه خود در شانگهای به بازارهای خارج از کشور، در حالی که ۴۳۵۰۷ خودرو به مشتریان محلی تحویل داد، در رتبه اول قرار گرفت.

بر اساس آمار، بخش اعظم باقیمانده به خودروسازان محلی مانند شرکت بی‌وای‌دی و شرکت صنعت خودرو شانگهای اختصاص دارد. محموله‌های خودروهای بدون آلایندگی ۲۵٫۴ درصد از کل صادرات خودروهای سواری را به خود اختصاص داده است.

کمیسیون اروپا ماه گذشته تحقیقاتی را در مورد یارانه‌های دولت چین به صنعت خودروهای الکتریکی این کشور آغاز کرد و گفت که این حمایت بازار را مخدوش می‌کند. بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد که این اقدام ممکن است منجر به تعرفه‌هایی نزدیک به سطح ۲۷٫۵ درصدی شود که قبلاً توسط ایالات متحده بر خودروهای الکتریکی چین اعمال شده بود.

برخی مقامات چین اما با آنچه کمیسیون اروپا درباره صادرات خودروهای چینی اظهار داشته مخالف هستند و این تحقیقات را مملو از استانداردهای دوگانه و مانعی برای افزایش فناوری‌های چینی می‌دانند که قوانین عادلانه سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند.

داده‌های چین نشان می‌دهد که فروش کلی خرده‌فروشی وسایل نقلیه با انرژی نو در چین ۲۲٫۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۷۴۶ هزار دستگاه در سپتامبر رسیده است. بی‌وای‌دی همچنان با رکورد ۲۸۶۹۰۳ خودرو در صدر فروش قرار دارد. مجموع خرده فروشی خودروهای سواری با افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲٫۰۲ میلیون دستگاه رسید.

تسلا در ماه گذشته در مجموع ۷۴۰۷۳ خودروی ساخت در چین تحویل داد که ۱۰٫۹ درصد نسبت به سال قبل و ۱۲ درصد کاهش نسبت به ماه اوت کاهش داشته است.

این شرکت مستقر در آستین، تگزاس، نسخه تازه‌ای از سدان مدل ۳ خود را در ابتدای ماه گذشته با طراحی ظاهری شیک‌تر، تزئینات داخلی پیشرفته و محدوده رانندگی بهبود یافته عرضه کرد. همچنین اخیرا خودروی کاربردی اسپرت مدل Y را ارتقا داد تا مشتریان بیشتری را در بازار رقابتی جذب کند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5910

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.