• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2

افزایش رقابت «لی‌اتو» و «شپینگ» در بازار فروش خودروهای برقی

  • کد خبر : 6207
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
افزایش رقابت «لی‌اتو» و «شپینگ» در بازار فروش خودروهای برقی
سازندگان خودروهای برقی چینی در نیمه دوم سال جاری، به هدف فروش بلندپروازانه سال 2023 خود نزدیکتر شدند.

بر اساس تخمین انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، تحویل خودروهای برقی به نمایندگی‌ها در نوامبر به بالاترین حد خود یعنی ۶۴۰ هزار دستگاه رسید که ۶٫۵ درصد از رکورد قبلی ۸۸۳ هزار دستگاهی ثبت شده در اکتبر افزایش داشته است.

این به معنای افزایش ۳۵ درصدی در تحویل عمده فروشی به ۷٫۷۴ میلیون دستگاه در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ است. CPCA در اواسط سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرد که در مجموع ۸٫۵ میلیون خودروی برقی و پلاگین هیبریدی بین ژانویه تا دسامبر به نمایندگی‌ها تحویل داده می‌شود که ۳۰٫۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

از هر پنج خودرویی که در چین فروخته می‌شود، دو خودرو با برق کار می‌کنند و این به بازیکنان برتر این صنعت مانند بی‌وای‌دی، تسلا و لی اتو (Li Auto) فرصت طلایی می‌دهد تا سودآوری بالا را در بزرگترین بازار خودرو و خودروهای برقی جهان دنبال کنند.

داده‌های اولیه فروش در ماه نوامبر نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که بازار خودروهای برقی چین در حال بهبودی است. تنها در ماه اکتبر، دو سوم خودروهای الکتریکی جدیدی که در سرتاسر جهان به خیابان‌ها می‌آمدند در سرزمین اصلی چین فروخته شد.

چندین سازنده بزرگ خودروهای برقی در ماه نوامبر رکوردهای ماهانه را شکستند. اصلی ترین آنها دو رقیب اصلی داخلی تسلا، یعنی لی اتو مستقر در پکن و شپینگ (Xpeng) مستقر در گوانگژو هستند که هر دو رکوردهای فروش را که به تازگی در ماه اکتبر ثبت کرده بودند، شکستند.

لی اتو در ماه گذشته ۴۱۰۳۰ دستگاه را تحویل داد که ۱٫۵ درصد از ۴۰۴۲۲ در اکتبر افزایش داشته است. شپینگ بیش از ۲۰٫۰۴۱ دستگاه خودرو را به خریداران تحویل داد که این رقم در ماه اکتبر ۲۰۰۰۲ دستگاه بود.

اگر این صنعت به هدف فروش سالانه خود برسد، بدون یارانه نقدی این کار را انجام داده است.

در چهار ماه نخست سال جاری، جنگ قیمتی که توسط گیگافکتوری شانگهای تسلا آغاز شد، نتوانست منجر به افزایش تحویل خودروهای الکتریکی شود، چراکه مشتریان بر این نظر بودند که تخفیف‌های بیشتری برای افزایش فروش ارائه خواهد شد.

داده‌های فروش خوب در نیمه دوم سال ثابت کرد که نفوذ خودروهای الکتریکی در چین روندی غیرقابل برگشت است. اکنون که شبکه شارژ گسترده‌ای در سراسر کشور در دسترس است، رانندگان جوان در چین به شدت به داشتن خودروهای الکتریکی هوشمند علاقه‌مند هستند. بر اساس آمار رسمی، تا اکتبر ۱۵۱۴۰۰ ایستگاه شارژ در سراسر سرزمین اصلی چین وجود داشت.

در سال ۲۰۲۰، پکن اهدافی را برای صنعت خودرو سازی تعیین کرد. بر این اساس تا سال ۲۰۲۵ فروش خودروهای برقی به ۲۰ درصد از کل فروش خودروهای جدید خواهد رسید. پذیرش سریع این خودروها توسط مشتریان، به این کشور کمک کرد تا در پایان سال ۲۰۲۲ و سه سال زودتر از برنامه به هدف ۲۰ درصدی دست یابد.

در میان تلاش‌های چین برای دستیابی به کربن صفر تا سال ۲۰۶۰، صنعت خودروهای برقی یکی از نقاط روشن اقتصاد این کشور است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6207

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.