• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

ارتش آمریکا نرم‌افزاری برای پیش‌بینی واکنش‌های چین می‌سازد

  • کد خبر : 1996
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
ارتش آمریکا نرم‌افزاری برای پیش‌بینی واکنش‌های چین می‌سازد
کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان بازدید از فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده در هاوایی در جریان تحولات جدید این ابزار جدید نرم افزاری قرار گرفت.

فرماندهان نظامی ایالات متحده در اقیانوس آرام ابزار نرم افزاری را برای پیش بینی واکنش دولت چین به اقدامات آمریکا در منطقه، مانند فروش تسلیحات، فعالیت‌های نظامی مورد حمایت ایالات متحده و حتی بازدید کنگره از نقاط حساس مانند تایوان، ساخته‌اند.

کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان بازدید از فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده در هاوایی در جریان تحولات جدید این ابزار جدید نرم افزاری قرار گرفت.

هیکس در مصاحبه‌ای گفت: «با توجه به طیف درگیری‌ها و مجموعه چالش‌ها که به منطقه خاکستری می‌رسد، آنچه می‌بینید این است که لزوم توجه گسترده‌تر به مجموعه بسیار گسترده‌تری از شاخص‌ها، ترکیب آن‌ها و سپس درک تعامل تهدید است».

به گفته یک مقام دفاعی، این ابزار “اختلافات راهبردی” را محاسبه می‌کند. داده‌های اوایل سال ۲۰۲۰ را بررسی می‌کند و فعالیت‌های مهمی را که بر روابط چین و آمریکا تأثیر گذاشته است، ارزیابی می‌کند. این سیستم مبتنی بر رایانه به پنتاگون کمک می‌کند تا پیش بینی کند که آیا برخی اقدامات واکنش بزرگ چین را برانگیخته است یا خیر.

در ماه اکتبر، ارتش چین، ایالات متحده و کانادا را به دلیل ارسال یک کشتی جنگی از طریق تنگه تایوان محکوم کرد و گفت که آنها صلح و ثبات در منطقه را تهدید می‌کنند. این مقام آمریکایی گفت که این حادثه و موارد دیگر مانند آن تقاضا برای این ابزار را افزایش داده است تا اطمینان حاصل شود که ایالات متحده به طور ناخواسته چین را با اقدامات خود ناراحت نمی‌کند.

در حالی که روابط بین ایالات متحده و چین در حال حاضر در سطح پایینی قرار دارد، این ابزار در طیف وسیعی از فعالیت‌ها، مانند بازدیدهای کنگره از تایوان، فروش تسلیحات به متحدان در منطقه یا زمانی که چندین کشتی آمریکایی در حال عبور از تنگه تایوان می‌توانند باعث تحریک شوند، قابل مشاهده است.

پکن، تایوان را قلمرو خود می‌داند و طی سال گذشته مأموریت‌های مکرر هوایی را در منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره (ADIZ) انجام داده است که خشم تایپه را برانگیخته است.

این مقام گفت که نرم افزار جدید به مقامات ایالات متحده اجازه می‌دهد که منتظر اقدامات برنامه ریزی شده تا چهار ماه قبل باشند.

هیکس در حالی از پایگاه‌های ایالات متحده بازدید می‌کند که پیش نویس بودجه سال ۲۰۲۳ دولت بایدن شکل می‌گیرد. وزارت دفاع امیدوار است که دلارهای بودجه را به سمت نظامی سوق دهد که بتواند چین و روسیه را بازدارد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.