• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

آمار فروش خودروهای برقی چین در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 6287
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
آمار فروش خودروهای برقی چین در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۳
در پنجاهمین هفته سال 2023 یعنی از 11 تا 17 دسامبر، بازار خودروهای برقی چین با شروع کاهش موقت قیمت همراه بود.

بسیاری از خودروسازان برای رسیدن به اهداف سالانه خود در فروش پایان سال تخفیف اعمال کردند. بی وای دی در مقایسه با هفته قبل ۹ درصد، تسلا ۱۹ درصد و نیو ۱۷ درصد افزایش فروش داشتند.

بر اساس آمارها مطابق معمول، بی وای دی رتبه اول را به خود اختصاص داد و ۵۱۷۰۰ خودرو ثبت کرد که ۹٫۰۷ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت. این خودرو ساز در نیمه نخست ماه دسامبر، ۱۱۶٫۱۰۰ دستگاه خودرو در چین فروخت.

فانگ چنگ بائو، برند فرعی بی وای دی، ۹۶۹ دستگاه  از تنها خودروی شاسی بلند خود بائو ۵ (لئوپارد ۵) را به ثبت رساند. برند دیگر بی وای دی، یانگ وانگ، ۴۰۰ دستگاه  از تنها خودروی خود، YangWang U8 SUV  ثبت کرد. بی وای دی تبلیغات و تخفیف‌های گسترده‌ای را برای مشتریانی که خودروهای خود را بین ۱ تا ۳۱ دسامبر خریداری می کنند آغاز کرد، بنابراین انتظار می رفت فروش هفتگی آن افزایش یابد.

بی وای دی در ۱۵ دسامبر، مدل Y Song L را با قیمت ۱۸۹٫۸۰۰ یوان (۲۶۷۰۰ دلار آمریکا) عرضه کرد که ۳۰ هزار یوان (۴۲۰۰ دلار) کمتر از قیمت پیش فروش است. از آنجایی که جنگ قیمت در چین شدید است، چنین تخفیفی چندان غیرعادی نیست. با این حال، قیمت پایین Song L بسیاری از تحلیلگران را شگفت زده کرد. Song L از زمان شروع پیش فروش ۲۸۳۵۰ سفارش داشته است.

در همین حال، ماشین فوق‌العاده اسپرت بی وای دی یعنی YangWang U9 پس از انتشار تصاویر غیر رسمی آن در چین، به عرضه رسمی نزدیک می‌شود.

تسلا ۱۸۳۰۰ دستگاه خودرو برقی فروخت که ۱۸٫۸۳ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت. این خودرو ساز در نیمه اول ماه دسامبر، ۴۱۷۰۰ دستگاه خودرو در چین فروخت.

خودرو ساز نیو، ۳٫۴۰۰ خودروی برقی را ثبت کرد که ۱۷٫۲۴ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت. جالب اینجاست که نیو مانند سایر خودروسازان که سیاست آنها “حفاظت از برتری برند” است، کاهش قیمت گسترده‌ای را معرفی نکرد.

نیو در ماه نوامبر ۱۵۹۵۹ دستگاه برقی فروخت که در مقایسه با ۱۶۰۷۴ دستگاه در ماه تغییر چندانی نداشته است. این خودروساز قصد دارد ۱۵ تا ۱۷ هزار خودرو در ماه دسامبر بفروشد.

نیو اخیرا سرمایه بیشتری جذب کرد و از سرمایه گذاری استراتژیک ۲٫۲ میلیاردی صندوق سرمایه گذاری ابوظبی خبر داد که اکنون حدود ۲۰ درصد از شرکت را در اختیار دارد. پیش از این نیو گمان‌زنی‌های بازار بلومبرگ مبنی بر اینکه در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران خاورمیانه در مورد سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری و کاهش سرمایه‌گذاران سهام است را رد کرد.

نیو در سال ۲۰۲۳ ۵٫۳ میلیارد دلار جذب کرده است. پس از آخرین معامله ۲٫۲ میلیاردی، سهام آن حدود ۱۰ درصد افزایش یافت زیرا نگرانی‌های ورشکستگی کوتاه مدت را برطرف کرد و به شرکت ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر فرصت داد تا به جریان نقدی مثبت برسد.

در میان استارت‌آپ‌های خودروی برقی، لی اتو با فروش ۱۱۳۰۰ وسیله نقلیه، ۸٫۶۵ درصد نسبت به هفته قبل، از سایرین پیش افتاده است. این خودرو ساز در نیمه اول ماه دسامبر ۲۴٫۳۰۰ خودرو در چین فروخت.

لی اتو، فقط وسایل نقلیه الکتریکی با برد طولانی (EREV) را می فروشد که خودروهای برقی با ICE به عنوان ژنراتور برای باتری هستند و به چرخ ها متصل نیستند. تا پایان ماه، لی اتو اولین خودروی تمام الکتریکی خود را با نام لی مگا عرضه خواهد کرد که یکMPV  (خودروی چند منظوره) عظیم با قیمت زیر ۶۰۰ هزار یوان (۸۴۵۰۰ دلار) با طراحی آینده نگر و شارژ فوق سریع خواهد بود که در ۱۲ دقیقه به برد ۵۰۰ کیلومتری می‌رسد.

آیتو هوآوی برای سومین هفته متوالی با فروش ۵۵۰۰ دستگاه، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد که نسبت به هفته قبل که ۵۴۰۰ دستگاه فروخت آمار تقریبا ثابتی داشت. آیتو در نیمه اول ماه دسامبر ۱۲٫۷۰۰ دستگاه خودرو در چین فروخت.

آیتو خود را به عنوان یک بازیکن پیشرو در رقابت‌های فروش خودروهای برقی چین معرفی می‌کند. تخفیف‌های هنگفت هواوی یکی از دلایل موفقیت آیتو است. خودروهای متمرکز بر ADAS (سامانه کمک راننده پیشرفته) و طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های شاخص هوآوی از جمله موارد دیگر موفقیت آن است.

شپینگ با ثبت ۴۸۰۰ خودروی برقی با ۸۴٫۶۲ درصد افزایش در جایگاه سوم قرار گرفت. این خودرو ساز در نیمه اول دسامبر ۸۷۰۰ خودروی برقی را ثبت کردند. شپینگ اخیراً کاهش موقت قیمت داشته و G6 SUV آن با ۱۰ هزار یوان (۱۴۰۰ دلار) تخفیف فروخته شده است. قیمت رقیب مدل Y با کمتر از ۲۰۰ هزار یوان شروع می‌شود.

منبع: carnewschina

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6287

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.