• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

چین کنترل الگوریتم‌های استفاده شده توسط فناوری‌های بزرگ را تشدید می‌کند

  • کد خبر : 2050
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱:۰۱
چین کنترل الگوریتم‌های استفاده شده توسط فناوری‌های بزرگ را تشدید می‌کند
که مقررات جدید همچنین با هدف متوقف کردن محتواهای مضر است. برای مثال، الگوریتمی که پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه چینی Douyin، استفاده می‌کند، کاربران را دائماً با حجم تقریباً بی‌پایانی از محتوای متناسب با سلیقه و علایق آنها درگیر می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم‌های مورد استفاده در بسیاری از بازی‌های ویدیویی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازیکنان را تشویق می‌کند تا زمان و پول بیشتری را صرف آن‌ها کنند.

چین مقررات جدیدی را برای کنترل الگوریتم‌های مورد استفاده در اپلیکیشن‌ها به منظور توصیه به مصرف‌کنندگان برای خواندن، تماشا، بازی و خرید آنلاین ارائه می‌کند که نشان‌دهنده آخرین تلاش پکن برای همسو کردن بخش فناوری‌‌های بزرگ کشور با سیاست‌های دولتی است.

این مقررات کنترل از اول مارس اجرایی می‌شود. این مقررات به طور مشترک توسط اداره فضای مجازی چین (CAC)، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، وزارت امنیت عمومی و اداره دولتی بازار تنظیم شده است.

اپراتورهای برنامه‌ای که به طور گسترده از الگوریتم در پلتفرم‌های خود استفاده می‌کنند – از جمله غول تجارت الکترونیک گروه هولدینگ علی بابا، رهبر بازار رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدیویی تنسنت، مالک تیک تاک، ByteDance و ارائه دهنده خدمات تحویل درخواستی Meituan – طبق مقررات جدید هدایت می‌شوند و به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد تا توصیه‌های شخصی سازی شده توسط خدمات خود را رد کنند.

الگوریتم‌هایی که از هوش مصنوعی و کلان داده‌های تولید شده توسط کاربران اپلیکیشن استفاده می‌کنند، به شکل‌گیری روندها و بحث‌های آنلاین در چین، که بزرگترین جمعیت اینترنت جهان و همچنین بزرگترین بازار تجارت الکترونیک، بازی‌های ویدیویی و گوشی‌های هوشمند را دارد، کمک کرده‌اند.

در حالی که فناوری الگوریتم به ارتقای توسعه اقتصادی و استفاده گسترده‌تر از اینترنت در سراسر چین کمک کرده است، اما مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است، مانند استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ برای قیمت‌گذاری محصولات به ضرر مصرف‌کنندگان.

طبق بیانیه CAC، این مقررات جدید برای کنترل به دنبال رسیدگی به “تبعیض الگوریتمی” است که منجر به قیمت گذاری متفاوت محصولات و خدمات شده است. برخی از پلتفرم‌های اینترنتی بر اساس داده‌های مربوط به عادت‌های خرج کردن این کاربران، هزینه‌های اضافی را از مصرف‌کنندگان دریافت می‌کنند.

CAC گفت که مقررات جدید کنترل همچنین با هدف متوقف کردن محتواهای مضر است. برای مثال، الگوریتمی که پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه چینی Douyin، استفاده می‌کند، کاربران را دائماً با حجم تقریباً بی‌پایانی از محتوای متناسب با سلیقه و علایق آنها درگیر می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم‌های مورد استفاده در بسیاری از بازی‌های ویدیویی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازیکنان را تشویق می‌کند تا زمان و پول بیشتری را صرف آن‌ها کنند.

انتظار می‌رود مقررات الگوریتم به مقامات کمک کند تا توصیه‌های اطلاعاتی که پتانسیل «شکل‌دهی به افکار عمومی» یا «بسیج اجتماعی» را دارند، محدود کنند.

ارائه دهندگان اخبار آنلاین ملزم به دریافت مجوز برای خدمات خود خواهند بود. آنها همچنین به طور خاص از انتشار اطلاعاتی که از فهرست منابع خبری تایید شده دولت نیست، منع شده‌اند. در اکتبر سال گذشته، پکن لیست سفید ۱۳۵۸ خبرگزاری خود را منتشر کرد.

مقررات جدید ارائه دهندگان خدمات توصیه الگوریتم را به “حفاظت از منافع افراد مسن” هدایت می‌کند. به ویژه، این اپراتورهای پلتفرم باید نظارت، شناسایی و اطلاعات مربوط به کلاهبرداری در شبکه‌های مخابراتی را به نفع سالمندان ارائه دهند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2050

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.