• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

چین قوانین اطلاعات خودروهای هوشمند را دو برابر می‌کند

  • کد خبر : 1564
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۰
چین قوانین اطلاعات خودروهای هوشمند را دو برابر می‌کند
سازندگان وسایل نقلیه متصل - از جمله تسلا و تعدادی از خودروسازان داخلی - که رانندگی خودکار و سایر قابلیت‌های ناوبری خودکار را ارائه می‌دهند، باید در مورد عملکرد و محدودیت‌های عملکرد خودروهای خود و همچنین مسئولیت‌های راننده و سایر داده‌های مهم به وضوح اطلاع رسانی کنند.

بر اساس مقررات جدید پیشنهادی که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) اعلام شد، چین قصد دارد مدیریت عملکردهای اتوماتیک رانندگی خودروهای هوشمند و کنترل حجم وسیعی از داده‌های تولید شده توسط این خودروها را تقویت کند.

سازندگان وسایل نقلیه متصل – از جمله تسلا و تعدادی از خودروسازان داخلی – که رانندگی خودکار و سایر قابلیت‌های ناوبری خودکار را ارائه می‌دهند، باید در مورد عملکرد و محدودیت‌های عملکرد خودروهای خود و همچنین مسئولیت‌های راننده و سایر داده‌های مهم به وضوح اطلاع رسانی کنند.

طبق مقررات جدید پیشنهادی، این خودروسازان همچنین باید تدابیر ایمنی خودروهای خود را تقویت کنند.

بر اساس اعلام MIIT، امنیت داده‌ها یکی از نگرانی‌های اصلی نهادهای نظارتی چین، باید مورد تأکید قرار گیرد تا اطلاعات شخصی و سایر داده‌های حساس تولید شده در این کشور ذخیره شوند. در این بیانیه آمده است: داده‌هایی که باید به خارج از کشور صادر شوند باید با تأکید بر مقررات قبلی، ارزیابی امنیتی را پشت سر بگذارند.

MIIT افزود: علاوه بر حفاظت از داده‌ها، سازندگان خودروهای متصل باید تلاش‌های امنیت سایبری را برای جلوگیری از تهدیدات آسیب پذیری سیستم و استانداردسازی ارتقاء نرم افزار افزایش دهند.

این وزارتخانه مقررات جدید پیشنهادی را ماه‌ها پس از آغاز فراخوان خودروهای برقی (تسلا) در سرزمین اصلی چین به دلیل خطرات احتمالی ایمنی منتشر کرد. در ماه ژوئن، اداره تنظیم مقررات بازار اعلام کرد این فراخوان حدود ۲۸۵۰۰۰ خودروی برقی را برای تعمیر عملکرد کروز کنترل شامل می‌شود که می‌تواند به طور تصادفی فعال شده و باعث شتاب ناگهانی خودروها شود.

بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، این امر منجر به کاهش ۶۹ درصدی فروش خودروهای داخلی تسلا در ماه ژوئن شد.

MIIT نشان داد که از سال گذشته روی تدوین مقررات در مورد وسایل نقلیه متصل به هوشمند کار می‌کند. به عنوان مثال، در ماه ژوئن، مجموعه‌ای از پیش نویس مقررات متمرکز بر امنیت سایبری، از جمله مقررات مربوط به خودروهای هوشمند که هدف آنها ایجاد استاندارد نسبتاً کامل امنیت سایبری تا سال ۲۰۲۵ است، منتشر کرد.

چین برای اولین بار قوانین بومی شده داده‌ها را در سال ۲۰۱۷، هنگامی که قانون امنیت سایبری آن به اجرا درآمد، اجرا کرد. در صورت لزوم، طبق قانون، شرکت‌ها باید داده‌ها را به مقامات تحویل دهند.

وقتی ارتش چین استفاده از خودروهای برقی تسلا را در ماه آوریل به دلیل نگرانی از دوربین‌های نصب شده روی خودروها ممنوع کرد، این شرکت آمریکایی گفت داده‌های جمع آوری شده از خودروهای آن در حال حاضر در چین ذخیره شده است. تسلا در ماه می اعلام کرد که یک مرکز داده در شانگهای ایجاد کرده است تا همه داده‌های جمع آوری شده از مشتریان خود در این کشور را به صورت محلی ذخیره کند.

چین که به طور سنتی داده‌های مکان را حساس می‌داند، بر سایر موارد مربوط به خودروهای هوشمند و رانندگی خودران نیز متمرکز شده است. این موارد شامل تعیین نحوه پردازش حجم عظیمی از داده‌های تولید شده توسط خودروسازان است. وسایل نقلیه هوشمند می‌توانند طیف وسیعی از داده‌ها را تولید کنند، از اطلاعات شخصی کاربران گرفته تا داده‌هایی که می‌توانند بر ایمنی راننده و امنیت ملی تأثیر بگذارند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1564

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.