• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

نگرانی چین از تبدیل شدن متاورس به ابزاری برای پولشویی

  • کد خبر : 1930
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
نگرانی چین از تبدیل شدن متاورس به ابزاری برای پولشویی
در حالی که چین استخراج داخلی و تجارت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را سرکوب کرده است، NFTها و متاورس در منطقه خاکستری فعالیت می‌کنند.

یکی از مقامات بانک مرکزی چین نسبت به علاقه رو به رشد این کشور به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و فعالیت‌های مرتبط با متاورس هشدار داد و گفت این توکن‌ها می‌توانند «به راحتی به ابزار پولشویی تبدیل شوند».

گو ونجان مدیر مرکز نظارت و تجزیه و تحلیل مبارزه با پولشویی در بانک خلق چین، در یک مجمع مالی که در شانگهای برگزار شد، گفت: دارایی‌های مجازی “غیرمتمرکز، ناشناس و بدون مرز هستند و به طور گسترده در معاملات غیرقانونی مانند باج خواهی، قاچاق مواد مخدر، قمار، پولشویی، تامین مالی تروریسم، فرار مالیاتی و انتقال وجوه برون مرزی استفاده شده است”.

وی در ادامه پیش‌بینی کرد که دستیابی به دارایی‌های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال، NFT و آنهایی که در متاورس یافت می‌شوند، تکامل خواهند یافت. این مقام رسمی گفت: “اینها به طور طبیعی از دنیای واقعی جدا هستند و دارای درجه خاصی از قابلیت همکاری هستند، که تبدیل شدن به ابزار پولشویی برای قانون شکنان را بسیار آسان می‌کند.”

به گفته وی، بیش از ۵۰ حوزه قضایی در سرتاسر سرزمین اصلی چین، برای ایجاد یک چارچوب قانونی برای این دارایی‌های مجازی برنامه‌ریزی کرده یا قبلاً اقدام کرده‌اند، که شامل راه‌اندازی یک سیستم مجوز است که مالکان و اپراتورهای این منابع دیجیتال را پوشش می‌دهد.

در حالی که چین استخراج داخلی و تجارت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را سرکوب کرده است، NFTها و متاورس در منطقه خاکستری فعالیت می‌کنند.

این نخستین بار است که یک مقام رسمی چینی نسبت به گسترش غیرقانونی متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض هشدار داده است.

چین نظارت دقیق بر NFTها را تشدید کرد، که عموماً به واحدهایی از داده‌های ذخیره شده در یک بلاکچین اشاره می‌کند که تضمین می‌کند هر دارایی دیجیتال منحصر به فرد، تغییرناپذیر و ایمن است. از آنجایی که این موارد از طریق یک بلاک چین غیرمتمرکز احراز هویت می‌شوند، NFT ها را می‌توان بسیار شبیه به اقلام فیزیکی در اختیار داشت – خاصیتی که این اقلام دیجیتال را برای تجارت به عنوان کلکسیون یا یادگاری ارزشمند می‌کند.

واحد مبارزه با پولشویی بانک مرکزی چین “تقویت به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری” با سازمان‌های مجری قانون و در عین حال نظارت و جلوگیری از “جمع آوری غیرقانونی پول، کلاهبرداری، پولشویی و سایر فعالیت‌های مجرمانه” را تحت پوشش فناوری مالی و نوآوری، خواهد کرد.

علیرغم هشدار قبلی رسانه‌های دولتی در مورد NFT ها و هیاهوهای پیرامون متاورس، شرکت‌های فناوری بزرگ کشور به شدت از این نوآوری‌های دیجیتال استقبال کرده‌اند.

تنسنت پلتفرم معاملاتی NFT Huanhe خود را در ماه اوت راه اندازی کرد. Ant Group، شعبه فین‌تک هلدینگ گروه علی‌بابا، در ابتدا والپیپر NFT را برای صفحات کد پرداخت کاربران Alipay در ماه ژوئن راه‌اندازی کرد. بعداً آثار هنری NFT از جمله نقاشی‌های دیجیتال و نسخه‌های مجازی عتیقه‌ها را معرفی کرد.

با این حال، تنسنت و Ant Group در ماه اکتبر محصولات NFT خود را به عنوان “کلکسیونی دیجیتال” تغییر نام دادند، که نشان دهنده تلاش آنها برای دوری از هرگونه درگیری احتمالی با پکن است.

در همین حال، شرکت‌هایی مانند تنسنت، علی‌بابا، بیدو و NetEase همگی عجله کرده‌اند تا برای علائم تجاری مرتبط با متاورس درخواست دهند. ویلیام دینگ لی، بنیانگذار و مدیر اجرایی غول بازی‌های ویدئویی NetEase، اخیراً گفت که شرکت او آماده تبدیل شدن به سریع‌ترین شرکت برای اجرای فعالیت‌های مرتبط با متاورس در چین است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1930

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.