• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری چینی برای رسیدن به مدل‌های هوش مصنوعی مولد

  • کد خبر : 7155
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری چینی برای رسیدن به مدل‌های هوش مصنوعی مولد
غول‌های فناوری چینی از تنسنت تا کوایشو به دنبال بهبود و استفاده از مدل‌های زبان بزرگ خود (LLM) هستند، فناوری که زیربنای نسل جدیدی از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) است.

به گزارش ساوت چاینامورنینگ پست، پس از اینکه استارت آپ ایالات متحده OpenAI در اواخر سال ۲۰۲۲ چت ربات پیشگامانه ChatGPT خود را راه اندازی کرد و به تازگی تولید کننده ویدئو Sora آن معرفی شد، مدیران اجرایی نگاهی اجمالی به پیشرفت‌های شرکت‌های فناوری بزرگ چینی داشتند.

پیشرفت‌های سریع در فناوری هوش مصنوعی به رقابت داغ میان شرکت‌های فناوری چینی برای رسیدن به جایگاه رهبری جهانی هوش مصنوعی دامن زده است.

مدل زبان بزرگKwaiYii  از کوایشو ، پلت‌فرم ویدیوی کوتاه چین، به طور قابل‌توجهی در عملکرد کلی از GPT-3.5 پیشی گرفته و در برخی معیارها به سطوح GPT-4 نزدیک می‌شود. GPT-4 پیشرفته‌ترین مدل زبان بزرگ OpenAI و برای عموم قابل دسترسی است.

کوایشو اطمینان دارد KwaiYii می‌تواند خود را با  GPT-4 در ۶ ماه آینده مطابقت دهد. این شرکت همچنین گفت که مدل KeTu متن به تصویر آن عملکرد بهتری از Midjourney V5، سرویس تولید تصویر هوش مصنوعی که یک سال پیش راه اندازی شد، داشته است.

در همین حال، تنسنت نیزاعلام کرده مدل زبان بزرگ Hunyuan  آن اکنون در میان بهترین‌های جهان قرار دارد.

این غول رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی توانایی مدل‌های هوش مصنوعی خود را برای ایجاد تصاویر و ویدئوها بر اساس پیام‌های متنی افزایش داده و این تلاش برای آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

این شرکت مستقر در شنجن اخیراً از طریق ارتباط با شرکای دانشگاهی، از جمله دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ و دانشگاه شینهوا پکن، مدل تبدیل تصویر به ویدئو را معرفی کرده است. این ابزار که Follow-Your-Click نام دارد، قادر است هر قسمت از تصویر را با یک پیام ساده متنی و کلیک ماوس متحرک کند.

تنسنت و کوایشو هر دو به دنبال راه‌هایی برای اعمال فناوری پیشرفته هوش مصنوعی در مشاغل خود هستند.

مدل Hunyuan در برخی از محصولات سازمانی تنسنت ادغام شده است. این مدل همچنین توسط کارمندان برای کارهای روزانه مانند کدنویسی و تولید محتوا و همچنین بهبود تبلیغات برای افزایش کلیک استفاده می‌شود.

کوایشو، رقیب اصلی بایت دنس، از KwaiYii برای بهبود خدمات خودکار به مشتریان در چندین کسب و کار این شرکت، از جمله پلتفرم‌های آنلاین استعدادیابی و فروش ملک، استفاده کرده است. این شرکت به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه مدل‌های مولد است که می‌تواند به عنوان ابزار خلاقانه برای کاربران به منظور کاهش موانع تولید محتوا، بهبود کیفیت ویدئو و افزایش کارایی تولید عمل کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7155

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.