• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

تمایل مصرف کنندگان چینی به گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی

  • کد خبر : 7239
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
تمایل مصرف کنندگان چینی به گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی
مصرف‌کنندگان چینی بیشترین علاقه را در سطح جهان به گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) نشان می‌دهند، اما سازندگان گوشی‌های خارجی مانند اپل به دلیل الزامات نظارتی با چالش‌های داخلی سازی در بازار چین مواجه هستند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، ۴۳ درصد از مصرف‌کنندگان چینی – بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان – علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند هوش مصنوعی ابراز کردند که این درصد بیشتر از هند و ایالات متحده، دومین و سومین بازار بزرگ جهانی گوشی‌های هوشمند است.

۷۱ درصد از مصرف کنندگان چینی مایل به پرداخت هزینه اضافی برای ویژگی‌های هوش مصنوعی هستند که این موضوع به برندها انگیزه خوبی برای ایجاد یک مدل تجاری و دستیابی به سودآوری می‌دهد. با این حال، بازار چین به دلیل قوانین محلی برای مدل‌های زبان بزرگ و حاکمیت داده‌ها، چالش‌هایی را برای سازندگان جهانی گوشی‌های هوشمند هوش مصنوعی ایجاد می‌کند.

همه گوشی‌های هوشمند با قابلیت هوش مصنوعی که در بازار چین ارائه می‌شوند، موظف به استفاده از یکی از مدل‌های زبان بزرگ تجاری مورد تأیید دولت این کشور هستند. برای مثال، اپل ممکن است نتواند دستیار مجازی خود سیری را با استفاده از ChatGPT، چت ربات محبوبی که توسط استارت آپ ایالات متحده OpenAI در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد، در چین ارائه دهد. اپل به تازگی اعلام کرد که با OpenAI همکاری می‌کند که ربات چت خود را در اواخر امسال به صورت رایگان در چندین پلتفرم اپل در دسترس قرار می‌دهد. در عوض، اپل احتمالاً مدل‌های زبان بزرگ داخلی – فناوری سرویس‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT – را که توسط دولت چین تأیید شده است، مانند Tongyi Qianwen از گروه علی بابا یا Ernie از بیدو اتخاذ خواهد کرد.

اپل همچنین ممکن است به راه‌اندازی سرورهای محلی در چین برای داده‌های کاربران سرزمین اصلی چین به عنوان بخشی از سیستم محاسبات ابری خصوصی خود نیاز داشته باشد.

برنامه‌های اپل برای افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به آیفون‌های خود واکنش‌های متفاوتی را در چین دریافت کرده و مصرف‌کنندگان مطمئن نیستند که چه زمانی این ویژگی‌ها در کشورشان در دسترس خواهند بود و گوشی‌های ارزان‌تر برندهای چینی در یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی بهتر عمل کرده‌اند.

سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند از جمله آنر، اوپو، ویوو و شیائومی همگی از سال گذشته شروع به معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی محصولات خود کرده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7239

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.