• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

برنامه جدید متاورس بیدو راه‌اندازی می‌‌شود

  • کد خبر : 1978
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
برنامه جدید متاورس بیدو راه‌اندازی می‌‌شود
متاورس امسال سر و صدای زیادی به راه انداخته است زیرا برخی آن را به عنوان تکرار بعدی اینترنت اعلام کرده‌اند. این فناوری را می‌توان به‌عنوان فضای سه‌بعدی مشترک و همه جانبه‌ای تعریف کرد که در آن افراد به صورت مجازی با یکدیگر تعامل دارند.

اولین محصول متاورس بیدو، موسوم به سرزمین امید، اواخر این ماه راه اندازی می‌شود، در شرایطی که این غول جستجوی اینترنتی چینی برای توسعه فناوری که توجه منتقدان پکن را به خود جلب کرده است، عجله داشته و قصد دارد به همتایان خود بپیوندد.

بیدو در بیانیه‌ای اعلام کرد که اپلیکیشن جدید متاورس که در چین به نام Xi Rang شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۷ دسامبر به عنوان یک سایت مجازی برای کنفرانس سه روزه توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی (AI) شرکت مستقر در پکن در سال جاری راه اندازی می‌شود.

به گفته این شرکت فناوری، این اولین کنفرانس چینی خواهد بود که در فضای متاورس برگزار می‌شود. همچنین این پلتفرم می‌تواند ۱۰۰ هزار شرکت کننده را که همزمان با یکدیگر تعامل دارند، مدیریت کند.

متاورس امسال سر و صدای زیادی به راه انداخته است زیرا برخی آن را به عنوان تکرار بعدی اینترنت اعلام کرده‌اند. این فناوری را می‌توان به‌عنوان فضای سه‌بعدی مشترک و همه جانبه‌ای تعریف کرد که در آن افراد به صورت مجازی با یکدیگر تعامل دارند.

این مفهوم در اکتبر، زمانی که فیس بوک خود را متا نامگذاری کرد، توجه گسترده‌تری به خود جلب کرد. این شرکت گفت که محصول واقعیت مجازی (VR) خود Horizon Worlds را برای افراد بالای ۱۸ سال در ایالات متحده و کانادا رونمایی خواهد کرد.

در میان هیجان شدید متاورس، شرکت‌های سراسر جهان تعهد خود را نسبت به این مفهوم ابراز کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، غول‌های فناوری چینی، به‌ویژه غول‌های بازی Tencent Holdings و NetEase، به دنبال این هستند که سرمایه‌گذاران را از علاقه‌شان به بازار نوپا که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۸۰۰ میلیارد دلار آمریکا برسد، مطمئن کنند. سه شرکت مخابراتی دولتی چین – China Mobile، China Unicom و China Telecom – همچنین در ماه نوامبر با چندین شرکت فناوری برای تشکیل کمیته صنعت متاورس، اولین گروه صنعتی چین که به این مفهوم اختصاص دارد، شریک شدند.

با این حال، شرکت‌های چینی در حمایت از متاورژن محتاط‌تر عمل کرده‌اند، زیرا نشانه‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است موضوع از نظر سیاسی حساس باشد، وجود دارد. یک اندیشکده تحت حمایت دولت در مورد خطرات امنیت ملی مرتبط با متاورس هشدار داده است و یک روزنامه دولتی گفت که سرمایه گذاران نباید پول را به مفهومی “نابالغ” بریزند.

هنگامی که Xi Rang راه اندازی شود، یکی از اولین محصولات متاورس چینی خواهد بود که به بازار عرضه می‌شود. بیدو اعلام کرده که دنیای مجازی سیاره‌ای شبیه سرزمین عجایب است که در آن کاربران می‌توانند با راهبان آموزش دیده کونگ فو شائولین و شخصیت‌های کارتونی مانند Transformers’ Optimus Prime روبرو شوند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1978

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.