• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

شرکت چینی آماده رقابت برای پیشتازی در متاورس

  • کد خبر : 1907
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
شرکت چینی آماده رقابت برای پیشتازی در متاورس
در حالی که چندین غول فناوری چینی از جمله NetEase بی سر و صدا علائم تجاری مرتبط با متاورس را در چند ماه گذشته ثبت کرده‌اند، اخیراً برخی از آنها آشکارا برنامه‌های خود را برای ساخت متاورس به اشتراک گذاشته‌اند.

شرکت NetEase، دومین شرکت بزرگ بازی‌های ویدئویی چین، تبدیل به جدیدترین شرکت فناوری در این کشور شده است که تعهد خود را به مفهوم متاورس ابراز می‌کند و به تعدادی از همتایان خود از جمله تنسنت می‌پیوندد تا از آنچه به عنوان تکرار بعدی تبلیغ می‌شود استقبال کنند.

ویلیام دینگ لی، بنیانگذار و مدیر اجرایی NetEase، گفت: شرکت مستقر در هانگجو از قبل فناوری‌ها و استراتژی‌های مورد نیاز برای ساخت متاورس را آماده کرده است، که به‌عنوان سه‌بعدی مشترک و همه‌جانبه تعریف شده است. فضای مجازی که در آن افراد می‌توانند تعامل و تجارت داشته باشند.

در حالی که چندین غول فناوری چینی از جمله NetEase بی سر و صدا علائم تجاری مرتبط با متاورس را در چند ماه گذشته ثبت کرده‌اند، اخیراً برخی از آنها آشکارا برنامه‌های خود را برای ساخت متاورس به اشتراک گذاشته‌اند. علاقه به این مفهوم مبهم ماه گذشته پس از تغییر نام فیس بوک به Meta به اوج رسید.

هفته گذشته، تنسنت، مالک بزرگ‌ترین شرکت بازی‌های ویدئویی جهان و برنامه فوق‌العاده چینی وی‌چت، برای اولین بار زمانی که رئیس‌ آن مارتین لائو گفت این شرکت می‌تواند به طور بالقوه از طریق طیف وسیعی به این مفهوم نزدیک شود، چشم‌انداز خود را برای متاورس به طور عمومی افشا کرد. کسب‌وکارها، بازی‌های ویدئویی و شبکه‌های اجتماعی را به عنوان نقاط قوت اصلی آن ذکر می‌کنند.

در همان هفته، سه شرکت بزرگ مخابراتی چین – China Mobile، China Unicom و China Telecom – با چندین شرکت فناوری همکاری کردند تا اولین گروه صنعتی چین را که به متاورس اختصاص داده شده است، تشکیل دهند. در مراسم تأسیس «کمیته صنعت متاورس»، سه غول مخابراتی درباره طرح‌هایی برای استفاده از مزایای خود در زیرساخت‌های شبکه ۵G، بازی‌های ابری و فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) برای شکل‌دهی به این صنعت نوظهور بحث کردند.

همچنین هفته گذشته، بیدو، شرکت پیشرو جستجوی وب در چین، یک پلتفرم اجتماعی دنیای مجازی جدید به نام Xirang را راه‌اندازی کرد، در اقدامی که بسیاری آن را ملموس‌ترین اقدام آن تا کنون به سوی دنیای متاورس می‌دانند.

در ماه آگوست، ByteDance، با ارزش‌ترین تک‌شاخ جهان که به‌طور گسترده یکی دیگر از رقبای رقابت‌های متاورس چین محسوب می‌شود، استارت‌آپ واقعیت مجازی Pico Interactive را در معامله‌ای که ارزش آن نزدیک به ۵ میلیارد یوان (۷۷۲ میلیون دلار آمریکا) تخمین زده می‌شود، خریداری کرد.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ، پیش‌بینی می‌شود که صنعت متاورس تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۸۰۰ میلیارد دلار آمریکا برسد.

با این حال، با وجود این شور و شوق، تنظیم‌کننده‌ها و رسانه‌های دولتی در چین نگرانی‌های خود را نسبت به جنون بازار درباره متاورس ابراز کرده‌اند.

هفته گذشته، اکونومیک دیلی نسبت به معاملات سفته بازانه در سهام مفهومی متاورس هشدار داد، که باعث شد قیمت سهام در این هفته سقوط کند. این رسانه دولتی در تفسیری گفت سرمایه گذاران خرد نباید عجولانه پول را در مفهومی «نابالغ» مانند متاورس قرار دهند، زیرا این پروژه‌ای است که نیاز به سرمایه‌گذاری و توسعه بلندمدت دارد.

در همین حال، گروهی از شرکت‌های فناوری فهرست‌شده در چین که خود را سازندگان متاورس می‌خوانند، از سوی بورس‌های سهام در شنجن و شانگهای مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تنظیم‌کننده‌ها نامه‌های استعلامی را برای شرکت‌ها ارسال کرده‌اند و از آنها خواسته‌اند جزئیات مربوط به دخالت آنها در متاورس را بپرسند.

ماه گذشته، یک اندیشکده دولتی مرتبط با وزارت امنیت دولتی چین در مورد خطرات امنیت ملی مرتبط با متاورس، از جمله خطرات امنیت سایبری و «هژمونی فناوری» هشدار داد. به گفته این اندیشکده، کشورهای در حال توسعه به طور فزاینده‌ای به فناوری‌های ساخته شده توسط کشورهای توسعه یافته متکی هستند و این صنعت می‌تواند این شکاف را افزایش دهد.

به گفته Kato، تنسنت همچنان از Sony Group و Epic Games که رهبران فعلی متاورس هستند عقب است، اگرچه تنسنت مالک ۴۰ درصد Epic است. کاتو گفت، اما سرمایه گذاری تنسنت در Wave، یک سازمان دهنده کنسرت مجازی ایالات متحده، نشان دهنده کاربرد امیدوارکننده مفهوم متاورس است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1907

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.