به گزارش رویترز، این شرکت انتظار دارد کسب و کار توسعه و مدیریت شبکههای الکتریکی «کربن صفر» تا ۱۰ برابر بزرگتر از تأمین باتریهای خودروهای الکتریکی باشد، بازاری که CATL اکنون با ۳۷ درصد سهم جهانی پیشتاز آن است. این شرکت قصد دارد سیستمهای انرژی مستقل بسازد که به اندازه کافی بزرگ باشد تا یک مرکز داده عظیم یا حتی یک شهر را تامین کند.
شرکت CATL در یک حرکت استراتژیک جداگانه، قصد دارد یک پلت فرم ماشین الکتریکی را با یک باتری دوربرد یکپارچه در یک شاسی ارائه دهد. سپس مشتریان میتوانند خودروهای الکتریکی سفارشیشده خود را تنها با سفارش طراحی داخلی و خارجی خریداری کنند. هدف از این کتر کاهش هزینههای توسعه خودروهای برقی و گشودن صنعت به روی رقبای جدید است.
شرکت CATL سال ۲۰۲۳، ۴۰ میلیارد دلار باتری خودروی برقی فروخت که در مقایسه با ۳۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. دستیابی به هدف شبکه های الکتریکی با رشد ۱۰ برابری درآمد، این سازنده باتری را با غولهای نفتی دولتی سینوپک و پتروچاینا که بزرگترین شرکتهای چین هستند، همتراز میکند.
شرکت CATL همچنین برای سرمایه گذاری در ایالات متحده در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب موافق باشد، اعلام آمادگی کرده است.
کسب و کار ذخیره انرژی CATL در سال ۲۰۲۳، ۳۳ درصد رشد کرد و از تجارت باتریهای برقی آن پیشی گرفت. اما مدیران شرکت با تامین سیستمهای شبکه سبز از جمله انرژی خورشیدی و بادی، ذخیرهسازی اختصاصی و یک سیستم هوشمند برای جذب نیرو از خودروهای الکتریکی پارک شده، به دنبال فرصت بزرگتری برای CATL هستند.
چین بالاترین نرخ پذیرش خودروهای الکتریکی در جهان را دارد. خودروهای برقی و هیبریدی بیش از نیمی از کل خودروهای جدید فروخته شده این کشور در ماههای اخیر را تشکیل میدهند.
منبع: reuters