• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

کاهش سهم خودروسازی تسلا در بازار چین

  • کد خبر : 7459
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۰۲
کاهش سهم خودروسازی تسلا در بازار چین
کاهش جهانی تقاضای خودروهای برقی که منجر به کاهش فروش 3 ماهه شرکت تسلا شد، به جایگاه ایلان ماسک در چین  لطمه می‌زند.

به گزارش بلومبرگ، به دنبال رقابت‌های بی‌سابقه داخلی چین، سهم بازار تسلا برای سه ماهه منتهی به دسامبر به حدود ۶٫۷ درصد کاهش یافت.

اگرچه هنوز آماری از تعداد خودروهای خروجی از کارخانه تسلا در شانگهای ارائه نشده اما ارقام دو ماهه اول سال نشان می‌دهد که سهم این خودروساز از ۷٫۹ درصد در مدت مشابه سال به حدود ۶٫۶ درصد کاهش یافته است.

در حالی که تسلا مدت‌هاست که به خود برای فناوری‌های پیشرفته افتخار می‌کند، اما برای رقابت دو خودرو در چین؛ مدل ۳ سدان و خودروی اسپرت مدل Yکار سختی در پیش دارد. این شرکت برای اولین بار از هر دو مدل قبل از سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد و از زمان معرفی آن‌ها به روز رسانی‌های نسبتاً جزئی انجام داده است.

در مقابل، تعداد زیادی از رقبای آن از خودروسازان بی‌وای‌دی، نیو، شپینگ و لی‌اتوگرفته تا غول‌های گوشی‌های هوشمند هوآوی و شیائومی، همگی مجموعه‌های جدیدتر یا گسترده‌تری از خودروهای مجهز به ویژگی‌های فنی پیشرفته را ارائه می‌دهند.

بی‌وای‌دی، به طور خاص، طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه را ارائه می‌دهد. هاچ بک Seagull آن دارای صفحه نمایش لمسی چرخشی ۱۰ اینچی است و با قیمت کمتر از ۱۰هزار دلار به فروش می‌رسد. در سطح بالا، شاسی بلند هیبریدی پلاگین یانگ‌وانگ U8 آن ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد، و می‌تواند روی آب شناور باشد و در محل ۳۶۰ درجه بچرخد.

قبلاً تخفیف برای تسلا که یکی از موفق‌ترین متخصصان مدل فروش مستقیم بوده، نوعی مشوق برای فروش محصولات بود. اما خودروسازان چینی ثابت کرده‌اند که مصمم هستند به جنگ قیمتی بپیوندند که تسلا در اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کرد و در اوایل امسال ادامه یافت. بسیاری از تولیدکنندگان داخلی چین قیمت مدل‌ها را کاهش دادند و از افزایش قیمت از پیش اعلام‌شده تسلا که به تازگی اجرایی شد، استفاده کردند.

تسلا به تازگی برنامه‌های تولید در کارخانه خود در شانگهای را کاهش داده است. محموله‌های کارخانه شانگهای – که خودروهای برقی را برای چین و برای صادرات به سایر بخش‌های آسیا، اروپا و کانادا می‌سازد – در دو ماه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و این در حالی است که فروش کلی خودروهای سواری در چین افزایش داشته است.

کل فروش خودروهای سواری چین در ماه مارس ۷ درصد افزایش یافته و به ۱٫۷ میلیون دستگاه رسیده است. در همین حال، کل خرده‌فروشی خودروهای هیبریدی پلاگین و باتری‌های الکتریکی با کمک عملکرد قوی‌تر شرکت‌هایی از جمله بی‌وای‌دی، ۲۸ درصد افزایش یافت و به ۶۹۸ هزار دستگاه رسید.

در سطح جهانی، تسلا ۳۸۶۸۱۰ دستگاه خودرو را در سه ماه اول سال تحویل داد و بنا بر نظر کارشناسان احتمالاً یکی از چالش‌برانگیزترین دوره‌های ایلان ماسک و تسلا در چهار یا پنج سال گذشته بوده است.

منبع:‌ bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=7459

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.