• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

ظهور شرکت‌ های چینی در عرصه جهانی صعنت تراشه

  • کد خبر : 1458
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۳۸
ظهور شرکت‌ های چینی در عرصه جهانی صعنت تراشه
طبق گزارشی که توسط CINNO Research، آژانس نظارت بر بازار منتشر شد، یونیسوک، زیرمجموعه‌ای از شرکت نیمه هادی چینی Unigroup، با صادرات 800 هزار واحد تراشه در بین 5 تولیدکننده و صادرکننده بزرگ تراشه قرار گرفته است.

یک شرکت تراشه سازی وابسته به Tsinghua Unigroup در ماه می به عنوان پنجمین ارائه دهنده بزرگ تراشه گوشی‌های هوشمند در چین ظهور کرد و این شرکت را به عنوان بازیگری در حال پیشرفت در بازار تبدیل کرد آن هم در شرایطی که واحد تراشه Huawei همچنان با چالش تحریم‌های ایالات متحده روبرو است.

طبق گزارشی که توسط CINNO Research، آژانس نظارت بر بازار منتشر شد، یونیسوک، زیرمجموعه‌ای از کمپانی نیمه هادی چینی Unigroup، با صادرات ۸۰۰ هزار واحد تراشه در بین ۵ تولیدکننده و صادرکننده بزرگ تراشه قرار گرفته است.

Unisoc در مقایسه شرکت تایوانی مدیاتک، تأمین کننده شماره یک تراشه با ۸٫۷ میلیون واحد صادرات در ماه می، هنوز یک بازیگر کوچک باقی مانده است، اما رشد آن کاملا چشمگیر بوده است، با توجه به رشد ۳۶ برابری صادرات این کمپانی از آوریل و افزایش ۶۳ برابری نسبت به ماه می سال گذشته.

پس از آنکه Honor، شرکت تجاری ارزان قیمت Huawei Technologies Co، تصمیم گرفت از تراشه‌های Unisoc برای آخرین مدل گوشی خود استفاده کند، کمک زیادی به فروش این کمپانی شد.

Hisilicon، واحد طراحی تراشه Huawei، از سقوط ۷۶ درصدی در تحویل تراشه‌های خود در ماه می در مقایسه با یک سال گذشته پس از توقف ساخت تراشه‌های نیمه هادی تایوان (TSMC) برای تولید تراشه‌های غول مخابرات چین در پی تحریم‌های ایالات متحده خبر داد. طبق تحقیقاتCINNO ، شرکت Hisilicon با ۲٫۴ میلیون تراشه تحویل شده در ماه می، همچنان شماره ۴ در بازار جهانی است.

کمپانی آمریکایی کوالکام در ماه می ۷٫۷ میلیون تراشه تلفن هوشمند در بازار تلفن‌های هوشمند چین ارسال کرد در حالی که این رقم برای اپل به ۳٫۴ میلیون تراشه رسید تا این دو کمپانی به ترتیب دومین و سومین بازیگر بزرگ در بازار جهانی تبدیل شوند.

Unisoc پس از ادغام دو کمپانی تابعه توسط Tsinghua Unigroup تشکیل شد: شرکت  Spreadtrum Communicationsکه توسط Tsinghua Unigroup در سال ۲۰۱۳ به ارزش ۱۰٫۳ میلیارد یوان (۱٫۵۸ میلیارد دلار) خریداری شد و شرکت Microelectronics RDA که توسط شرکت Tsinghua Unigroup در سال ۲۰۱۴ خریداری شد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ به طور کامل ادغام شد.

چو چینگ، مدیر اجرایی Unisoc و یک مقام سابق Hisilicon در این باره گفته است که چشم انداز این شرکت ایجاد فناوری مقرون به صرفه‌تر نسل پنجم تلفن همراه برای مردم است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1458

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.