• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

۴۰ پروژه جدید گوانگدونگ برای توسعه صنعت نیمه هادی

  • کد خبر : 4776
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
۴۰ پروژه جدید گوانگدونگ برای توسعه صنعت نیمه هادی
به گفته یک مقام بلندپایه دولت محلی، استان گوانگدونگ چین در حال توسعه صنعت نیمه هادی محلی خود برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد تراشه‌های خودروسازان و شرکت‌های الکترونیکی منطقه است.

وانگ شی معاون فرماندار گوانگدونگ، در کنفرانس سالانه تولید آی سی چین گفت که حدود ۴۰ پروژه نیمه هادی بزرگ در این استان در دست ساخت یا برنامه ریزی هستند که مجموع سرمایه گذاری آنها بیش از ۵۰۰ میلیارد یوان (۷۴ میلیارد دلار) است.

وانگ در این باره گفت: صنعت مدارهای یکپارچه، پشتیبانی اساسی برای نسل بعدی لوازم الکترونیکی، وسایل خانه هوشمند، خودروها و سایر خوشه‌های صنعتی به ارزش تریلیون‌ها یوان را فراهم می‌کند که در مجموع ستون فقرات بخش تولید گوانگدونگ را تشکیل می‌دهند.

علیرغم محدودیت‌های اعمال شده توسط آمریکا برای دسترسی چین به پیشرفته‌ترین فناوری‌های تراشه و تجهیزات تولید، توسعه صنعت تراشه گوانگدونگ بخشی از تلاش ملی پکن برای خودکفایی نیمه هادی‌ها است.

به گفته وانگ، گوانگدونگ که به عنوان قطب اصلی تولید لوازم الکترونیکی در نظر گرفته می‌شود، سالانه حدود ۱ تریلیون یوان نیمه هادی وارد می‌کند، که این رقم معادل حدود یک سوم کل این کشور است. طبق داده‌های رسمی گمرک، چین در سال ۲۰۲۲ مدارهای یکپارچه به ارزش ۴۱۵٫۶ میلیارد دلار وارد کرد که کاهش ۳٫۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وانگ گفت که در گوانگدونگ هم مانند پکن و شانگهای یک خوشه نیمه هادی جدید ساخته خواهد شد.

تلاش‌های گوانگدونگ در زمینه نیمه‌رساناها در راستای درخواست شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین برای خوداتکایی در فناوری‌های اصلی است.

گوانگژو هم که مرکز استان گوانگدونگ است ۲۰۰ میلیارد یوان سرمایه گذاری کرده تا به فعالیت در نیمه هادی‌ها، انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر زمینه‌های فناوری پیشرفته کمک کند.

با رقابت در بخش نیمه هادی‌ها، فناوری در کانون تنش‌های ژئوپلیتیکی بین چین و ایالات متحده قرار گرفته است آنهم پس از آنکه جو بایدن قانون چیپس و علم را به تصویب رساند و واشنگتن را قادر ساخت تا نزدیک به ۵۳ میلیارد دلار برای تولید تراشه بیشتر اختصاص دهد.

در سال گذشته، واشنگتن همچنین مجموعه‌ای از قوانین جدید را وضع کرد که جریان فناوری، استعداد و سرمایه به چین را محدود می‌کرد. به عنوان مثال آمریکا سازندگان تراشه چینی از جمله شرکت فناوری‌های حافظه یانگ تسه را به لیست سیاه تجاری برای جلوگیری از دستیابی آنها به ابزارهای طراحی و ساخت تراشه‌های ایالات متحده قرار داد و بر شرکت‌های آمریکایی از جمله انویدیا را به منظور جلوگیری از صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته به چین محدودیت‌هایی اعمال کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4776

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.