• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

یوان دیجیتال چین بر پرداخت‌های خرده فروشی تمرکز می‌کند

  • کد خبر : 5517
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
یوان دیجیتال چین بر پرداخت‌های خرده فروشی تمرکز می‌کند
رئیس سابق بانک مرکزی چین در سخنرانی پایانی دوره پنج ساله خود بر اهمیت یوان دیجیتال تاکید و از آن به عنوان " خط مقدم در سطح جهانی" یاد کرد.

به عقیده او، یوآن دیجیتال بر پرداخت‌های خرده فروشی تمرکز می‌کند، که باعث بهبود قابل توجه کارایی، فروانی سیستم پرداخت و افزایش امور مالی پیشرفته می‌شود.

ارز دیجیتال چین، معروف به e-CNY، می‌تواند طیف گسترده‌ای از پرداخت‌های خرده‌فروشی داخلی، مانند خریدهای بازدیدکنندگان خارجی را تسهیل کند، البته از آن در خارج از کشور نیز استفاده می‌شود.

یوان دیجیتال، همراه با ابتکارات مالی سبز، علاوه بر وظایف سنتی، به اقتصاد آسیب دیده از ویروس کرونا، جلوگیری از خطرات مالی و کنترل تورم نیز کمک می‌کند.

بانک مرکزی چین نیز در کنفرانس کاری اخیر خود متعهد شد که به تحقیقات و آزمایش‌های یوان دیجیتال ادامه خواهد داد و در عین حال زیرساخت‌ها و خدمات مالی را نیز تقویت خواهد کرد.

چین یکی از اولین اقتصادهای بزرگ بود که بر روی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی مطالعه کرد و یک موسسه تحقیقاتی در سال ۲۰۱۶ قبل از اقدامات بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو ایالات متحده تاسیس کرد.

یک یوان دیجیتال متمرکز دو لایه را طراحی کرده است که عمدتاً برای پرداخت‌های خرده فروشی استفاده می‌شود و طرح‌های آزمایشی در ۱۷ استان انجام شده است.

بانک مرکزی یک یوان دیجیتال متمرکز دو لایه را طراحی کرده که عمدتاً برای پرداخت‌های خرده فروشی استفاده می‌شود و طرح‌های آزمایشی آن در ۱۷ استان انجام شده است.

مدیران بانک ناشناس بودن در پرداخت‌ها را مدیریت کرده‌اند تا نگرانی‌های بازار در مورد حریم خصوصی را کاهش دهند.

بانک مرکزی همچنین با هدف افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها، حاکمیت پولی را در استفاده فرامرزی از یوان دیجیتال در اولویت قرار خواهد داد.

تا ماه مارس، ۸۹۱٫۸۶ میلیارد یوان (۱۲۴ میلیارد دلار آمریکا) در ۷۵۰ میلیون تراکنش یوان دیجیتال هزینه شده است.

حدود ۱۰۰ میلیون کیف پول الکترونیکی نیز از طریق اپلیکیشن یوان دیجیتال باز شده که مجموع موجودی آن ۸٫۶۷ میلیارد یوان است.

یوان دیجیتال برای مدت طولانی با پول نقد فیزیکی همزیستی خواهد داشت و تا زمانی که تقاضا برای پول نقد فیزیکی وجود دارد، بانک مرکزی نباید عرضه را متوقف کند.

یوان دیجیتال چین در انواع سناریوهای پرداخت، از خرید، پرداخت قبوض آب و برق، حقوق و دستمزد و تراکنش‌های فرامرزی استفاده شده است.

در ماه ژوئن، یک دستگاه مبادله جدید یوان دیجیتالی در استراحتگاه در استان جزیره هاینان راه اندازی شد.

این دستگاه تبادل ۲۰ ارز مختلف با یوان دیجیتال را تسهیل می‌کند و به بازدیدکنندگان خارجی امکان دسترسی به اکوسیستم پرداخت موبایلی محلی را می‌دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5517

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.