• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

گوانگژو ۲۹ میلیارد دلار برای توسعه فناوری سرمایه گذاری می‌کند

  • کد خبر : 4627
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
گوانگژو ۲۹ میلیارد دلار برای توسعه فناوری سرمایه گذاری می‌کند
دولت محلی گوانگژو مرکز استان گوانگدونگ چین، 200 میلیارد یوان (29 میلیارد دلار آمریکا) به منظور کمک به فعالیت‌های مربوط به صنعت نیمه رسانه‌ها، انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر زمینه‌های فناوری پیشرفته اختصاص داده است.

این برنامه در راستای ابتکارات فناوری است که اخیر توسط دولت‌های محلی شهرهایی همچون پکن، شنژن و هانگژو برای کمک به تقویت بهبود اقتصادی چین اجرا شده است.

مقامات محلی گوانگژو از تزریق ۱۵۰ میلیارد یوان به صندوق سرمایه گذاری صنعت (FoF) خبر دادند که بر فعالیت‌های مالی در زمینه‌هایی نظیر صنعت نیمه هادی‌، انرژی‌های تجدیدپذیر و تولیدات پیشرفته تمرکز خواهد کرد.

بنا بر بیانیه دولت محلی گوانگژو، FoF که از طریق صندوق‌های فرعی و یا تامین مالی مستقیم سرمایه‌گذاری می‌کند، به دنبال آن است تا با هدف جذب پروژه‌های متوسط تا بزرگ به گوانگژو، این سرمایه گذاری را به مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد یوان برساند. یک FoF که برای تخصیص بودجه به مجموعه‌ای از صندوق‌های سرمایه گذاری طراحی شده، به طور فزاینده‌ای توسط دولت‌های محلی در چین برای توسعه صنایع ترجیحی استفاده می‌شود.

همچنین مقامات گوانگژو قصد دارند تا ۵۰ میلیارد یوان دیگر را در زمینه نوآوری سرمایه گذاری کنند و بدین منظور شرکت‌های فناوری پیشرفته که در مراحل ابتدایی فعالیت قرار دارند در اولویت این طرح قرار دارند. این سرمایه گذاری که انتظار می‌رود طی سال‌های آتی به ۲۰۰ میلیارد یوان برسد، از استارت آپ‌های فعال در حوزه فناوری حمایت ویژه‌ای خواهد کرد.

به نظر می‌رسد ابتکار اخیر گوانگژو در راستای درخواست‌های شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای کمک به احیای بخش خصوصی باشد که در بیستمین کنگره حزب کمونیست مطرح شد. همچنین چین در حال حاضر در رقابت شدید با آمریکا در زمینه فناوری قرار دارد، بطوریکه اخیرا آمریکا علاوه بر اختصاص مبلغی نزدیک به ۵۳ میلیارد دلار در صنعت تراشه سازی، محدودیت‌هایی را نیز در این زمینه برای چین ایجاد کرده است.

تشکیل صندوق‌های دولتی در چین اتفاق تازه‌ای نیست، و در دهه‌های گذشته نیز حمایت مالی در سطح دولتی، به توسعه صنایع بزرگ کمک کرده بود. دولت‌های محلی استان آنهویی و دولت محلی شیان هم پیش از این صندوق‌هایی برای حمایت از صنایع فناوری به ارزش ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیارد یوان راه اندازی کرده بودند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4627

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.