• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

گسترش حضور BYD در خاورمیانه با عرضه خودروی الکتریکی در امارات

  • کد خبر : 5125
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
گسترش حضور BYD در خاورمیانه با عرضه خودروی الکتریکی در امارات
از آنجا که خودروی الکتریکی Atto 3، نسبت به سایر خودروهای برقی در امارات قیمت بسیار پایین‌تری دارد، این روزها به قابل‌خریدترین خودروی الکتریکی موجود در امارات بدل شده که از طریق نمایندگی‌های رسمی عرضه می‌شود.

پس از ورود به اسرائیل و اردن، این بار BYD وارد بازار خودروهای سواری امارات شد تا حضور خود در خاورمیانه را بیش از پیش گسترش دهد.

در ۲۱ ژوئن، BYD خودروی Atto 3 را با همکاری شریک اماراتی خود شرکت Al-Futtaim Electric Mobility Company در امارات عرضه کرد. این مدل که در چین با نام یوان پلاس شناخته می‌شود، اولین مدل جهانی معرفی شده از سوی BYD به عنوان سازنده خودروهای انرژی جدید (NEV) است.

BYD در نشستی مطبوعاتی در مورد Atto 3 چنین می‌گوید:” این خودروی نوآورانه، نقطه عطف مهمی در پیشرفت امارات متحده عربی به سوی حرکت پایدار -به عنوان یکی از اهداف بلندمدت این کشور- است و همچنین تقویت کننده تعهد شرکت‌های BYD و Al-Futtaim برای همکاری در زمینه دستیابی به اهداف استراتژیک برنامه کربن صفر ۲۰۵۰ امارات است”.

قیمت خودروی Atto 3 در امارات متحده عربی زیر ۱۵۰,۰۰۰ درهم (۱۴۹,۹۰۰ درهم) و معادل ۴۰,۸۱۰ دلار است. بنا به گزارش رسانه انگلیسی زبان گلف نیوز امارات، این قیمت گذاری خودروی Atto 3 را به قابل‌خریدترین خودروی الکتریکی موجود در بازار امارات متحده عربی تبدیل کرده که از طریق نمایندگی‌های رسمی عرضه می‌شود.

به گفته گلف نیوز، قیمت سایر خودروهای الکتریکی بازار نزدیک به ۲۰۰,۰۰۰ درهم و بالاتر است و همین امر، فضای نسبتاً بازی را برای توسعه و افزایش مقیاس BYD در این بازار ایجاد کرده است.

شرکت BYD یوان پلاس را در ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ به طور رسمی در چین عرضه کرد و همان روز پیش خرید این خودرو با نام Atto 3، در استرالیا آغاز شد.

این خودرو در حال حاضر در داخل کشور چین در پنج تیپ عرضه شده و با قیمتی بین ۱۳۹۸۰۰ یوان (۱۹۴۷۰ دلار) تا ۱۶۷۸۰۰ یوان به فروش می‌رسد.

به گزارش گلف نیوز، حسن نرگیز، مدیر عامل Al-Futtaim گفته است که پیش از معرفی رسمی Atto 3 در امارات، بیش از ۹۵۰۰۰ بازدیدکننده این خودرو را به صورت آنلاین مشاهده کرده‌اند. از این تعداد بازدید،  بیش از ۳۰۰۰ نفر برای خرید ثبت‌نام کرده  و ۱۵۳ کاربر نیز آن را رزرو کرده‌اند.

نرگیز می‌گوید:”چیزی که هنوز در اذهان مردم درست جا نیفتاده این است که BYD در حال حاضر تولید کننده شماره اول خودروهای الکتریکی در جهان است و از تسلا هم فروش بیشتری دارد. Atto 3 خودرویی است که با آن در بازار امارات ورود کردیم و پس از آن سایرخودروهای شرکت را در در این کشور عرضه خواهیم کرد.”

خودروی Atto 3، اولین اس‌یو‌وی شرکت BYD در کلاس A است که روی پلتفرم الکتریکی e-Platform 3.0 قرار گرفته، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۷٫۳ ثانیه و بیشترین مسافتی که می‌تواند با یک بار شارژ شدن طی کند،  ۴۲۰ کیلومتر (WLTP) است.

BYD این خودرو را با در نظر گرفتن نیازها و ترجیحات مشتریان اماراتی ارائه کرده که در حال حاضر، مراحل بومی‌سازی و آزمایش در دمای بالا را هم با موفقیت پشت سر گذاشته است. در این خصوص AD Huang، مدیر کل خاورمیانه و آفریقا شرکت BYD می‌گوید:”ما اهمیت بومی‌سازی محصول برای بازار امارات متحده عربی با اقلیم منحصر به فرد و آب و هوای بسیار گرم آن را درک می‌کنیم.”

او افزود: “سال گذشته، آزمایشات گسترده‌ای را در هوای گرم انجام دادیم تا اطمینان حاصل کنیم که Atto 3 حتی در آب و هوای چالش‌برانگیز منطقه و تابستان‌های گرم آن، عملکردی بهینه دارد. در طول چند ماه، بیش از ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر را در سراسر امارات رانندگی کردیم تا بتوانیم عملکرد خودرو را بهینه کرده  و اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما بهترین رانندگی ممکن را با Atto 3 تجربه خواهند کرد.”

در گزارش گلف نیوز آمده است که در حال حاضر فروش خودروهای الکتریکی در امارات کمتر از ۵ درصد از کل فروش خودروهای جدید است و همین درصد فروش هم بیشتر به به شرکتها و سازمان‌ها تعلق دارد تا خریداران حقیقی و بازار خرده‌فروشی. البته با توجه به این که افراد جوان بیست تا سی ساله به عنوان پیشگامان استفاده از فناوری و خودروهای الکتریکی شناخته می‌شوند، این درصد می‌تواند در آینده تغییر کند و فروش خودروهای الکتریکی به عنوان یک گزینه محبوب‌تر در بازار خریداران خودرو افزایش یابد.

شرکت BYD در گام بعدی، سدان پرچمدار خود را در امارات عرضه خواهد کرد که در حال حاضر می‌توان در وب‌سایت BYD پیش سفارش آن را ثبت کرد و در ماه اکتبر راهی بازار خواهد شد.

امارات متحده عربی جدیدترین بازار خاورمیانه است که BYD به آن وارد شده است. این شرکت به عنوان تولید کننده خودروهای الکتریکی در آگوست گذشته ورود خود به بازار خودروهای سواری اسرائیل را اعلام نمود و در نهم ماه مارس چهار مدل Dolphin، Tang EV، Atto 3 و Han EV را در اردن عرضه کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اوایل این ماه، شرکت BYDتوانست در ماه می ۲۴۰۲۲۰ دستگاه خودروی انرژی جدید بفروشد که ۱۰۸٫۹۹ درصد نسبت به فروش ماه مشابه در سال گذشته (۱۱۴۹۴۳ دستگاه) و ۱۴٫۲۳ درصد نسبت به فروش ماه آوریل (۲۱۰۲۹۵ دستگاه) افزایش داشته است.

در ماه می، شرکت BYD ،۱۰۲۰۳ دستگاه خودروی انرژی جدید در بازارهای خارج از چین فروخت که ۳۱٫۱۹ درصد نسبت به آمار فروش ماه آوریل (۱۴۸۲۷ دستگاه) کاهش داشت.

لازم به ذکر است که سهام BYDDY به عنوان یک سهم OTC (بازار خارج از ایالات متحده آمریکا – این بازار به صورت غیررسمی و خارج از بورس های اصلی، به صورت الکترونیکی فعالیت می‌کند و برخی از سهام شرکت‌های بزرگ در این بازار معامله می‌شوند.) و به صورت غیررسمی معامله می‌شود.

($۱ = ۳٫۶۷۳۱ درهم، ۱ دلار = ۷٫۱۷۹۵ RMB)

منبع: cnevpost

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5125

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.