• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

گسترش جراحی از راه دور با استفاده از فناوری ۵G

  • کد خبر : 4248
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
گسترش جراحی از راه دور با استفاده از فناوری ۵G
چین طبق برنامه پنج ساله خود از سال 2021 ، قصد دارد نه تنها در مراقبت‌های پزشکی بلکه در مناطقی مانند تولید، کشاورزی و ساخت و ساز، سرعت استفاده از رباتیک و سایر فناوری‌های پیشرفته را تسریع کند.

یک زن ۳۰ ساله در غرب چین نخستین بیماری بود که کیسه صفرایش را در یک جراحی با فاصله بیش از ۴۵۰۰ کیلومتری (۲۸۰۰ مایل) برداشته است.

این جراحی بخشی از برنامه‌های ملی گسترده برای پیشبرد استفاده از رباتیک‌های مبتنی بر ۵G در مراقبت‌های پزشکی در این کشور است.

یک جراح در شهر ساحلی هانگژو از یک ربات لاپاروسکوپی چهار بازویی به مدت نیم ساعته بر روی بیماری در بیمارستان در سین کیانگ استفاده کرد. این عمل جراحی با استفاده از فناوری ۵G انجام شد و موفقیت آن نشان می‌دهد که از جراحی از راه دور به کمک ربات می‌توان به طور گسترده‌ای استفاده کرد.

جراحی از راه دور نه تنها می‌تواند کیفیت خدمات پزشکی را بهبود بخشد، بلکه یک روش کمک آموزشی با ارزش است و به پزشکان در مناطق دور افتاده امکان دسترسی زنده عملیات را می‌دهد.

چین طبق برنامه پنج ساله خود از سال ۲۰۲۱ ، قصد دارد نه تنها در مراقبت‌های پزشکی بلکه در مناطقی مانند تولید، کشاورزی و ساخت و ساز، سرعت استفاده از رباتیک و سایر فناوری‌های پیشرفته را تسریع کند. هدف این است که به یک رهبر جهانی و یک مرکز جهانی نوآوری در این زمینه‌ها از هوش مصنوعی تا ۵G ارتباطات تبدیل شود.

براساس چهاردهمین برنامه پنج ساله برای صنعت رباتیک، این صنعت در حال حاضر به سرعت در حال گسترش است و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ حدود ۱۵ درصد در سال رشد می‌کند و درآمد عملیاتی این بخش بیش از ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۴٫۵۵ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۰ است.

اخیرا ادارات دولتی از جمله کمیسیون بهداشت ملی و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات راهنمایی‌هایی را برای توسعه و کاربرد رباتیک در ۱۰ بخش منتشر کردند.

بر این اساس بیمارستان‌ها را تشویق می‌کنند تا شرایط را برای استفاده از ربات برای انجام جراحی، ساخت اتاق‌های عمل استاندارد برای کاربردهای رباتیک و ایجاد استانداردها و مشخصات برای استفاده از رباتیک بالینی فراهم کنند.

چین همچنین محصولات رباتیک پزشکی را برای مراقبت‌های ویژه، کمک‌های اولیه و توانبخشی از جمله سایر مناطق تولید می‌کند.

این فرایند با استفاده از شبکه ۵G در سراسر کشور شتاب می‌گیرد، فناوری‌هایی که قابلیت اطمینان بسیار بالایی اما تأخیر کم را ارائه می‌دهند، چیزی که در برنامه‌های پزشکی از راه دور ضروری است.

فناوری مشابه در سایر تخصص‌های پزشکی مانند ارتوپدی نیز به کار رفته است و یک جراح مستقر در شانگهای با تصویر و صدای هماهنگ ارائه شده توسط فناوری ۵G، توانست مفاصل زانو بیماران را در جنوب غربی شهر کونمینگ و هویزو در استان جنوبی گوانگدونگ جایگزین کند.

با استفاده از این فناوری، پزشکان در بیمارستان‌های جداگانه نیز برای انجام عمل با هم همکاری خواهند کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4248

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.