• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

گام بلند شرکت‌های چینی در ارتقای کیفیت خودروهای برقی و خودران

  • کد خبر : 1359
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
گام بلند شرکت‌های چینی در ارتقای کیفیت خودروهای برقی و خودران
اکنون خودروهای برقی ارزان قیمت نیز می‌توانند هنگام ورود رانندگان از آنها استقبال کنند، دستورات صوتی آنها را دریافت کنند و حتی هنگام خواب آلودگی به آنها هشدار دهند.

از هوآوی گرفته تا شیائومی، بزرگترین شرکت‌های فناوری چین درگیر تجارت اتومبیل‌های برقی هستند.

این اعتقاد در بین شرکت‌های چینی در حال افزایش است که تخصص فنی آنها در فعال کردن پتانسیل گسترده بخش اتومبیل الکترونیکی اثبات خواهد شد آن هم در برابر این سابقه جهانی که وسایل نقلیه عملاً تبدیل به رایانه‌هایی روی چرخ می‌شود.

هجوم شرکت‌های فناوری به بخش خودروهای برقی این بازار داغ را بیش از پیش گرم می‌کند، جایی که غول‌های بزرگ خودروسازی مانند فولکس واگن و همچنین استارتاپ‌هایی مانند تسلا و نیو چین در یک رقابت شدید محصور شده‌اند.

در سطح جهان، خودروهای برقی صنعت خودرو را تغییر می‌دهند که از زمان اختراع کارل بنز توسط مهندس آلمانی در سال ۱۸۸۵، اساساً بدون تغییر مانده بود.

اکنون حتی خودروهای برقی ارزان قیمت نیز می‌توانند هنگام ورود رانندگان از آنها استقبال کنند، دستورات صوتی آنها را دریافت کنند و حتی هنگام خواب آلودگی به آنها هشدار دهند.

بسیاری از افراد می‌توانند به صورت بی‌سیم نرم افزار خود را به روز کنند و برخی از خودروهای الکترونیکی توانایی پارک خودکار را دارند.

همین ویژگی‌های جدید است که شرکت‌های اینترنتی و فناوری را به امید افزایش سهم خود در بازار، به ارتقای مهارت در محاسبات، نرم افزار و محتوا تشویق کرده است.

شیائومی، بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند چین در ماه مارس از طرح خودروسازی خود رونمایی کرد. لی بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، آن را آخرین پروژه استارتاپ خود خواند و گفت که او این بخش مستقل را هدایت می‌کند و انتظار می‌رود اولین وسیله نقلیه که می‌تواند یک سدان یا یک شاسی‌بلند باشد، ظرف سه سال به بازار عرضه شود.

بیدو یکی دیگر از شرکت‌های اینترنتی است که خودروهای برقی تولید خواهد کرد. این شرکت برنامه خود را در ژانویه به اطلاع عموم رساند یعنی دو ماه زودتر از شیائومی. شیا یی پینگ، مدیرعامل این پروژه مشترک گفت: این غول اینترنتی مستقر در پکن یک سرمایه گذاری مشترک با مالک ولوو جیلی ایجاد خواهد کرد و اولین وسیله نقلیه پس از سه سال وارد بازار می‌شود و هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یکبار وسایل نقلیه جدید به دنبال آن عرضه خواهد شد.

تصمیم بیدو برای ساخت خودرو تا حدی به این دلیل بود که می‌خواهد فناوری رانندگی مستقل خود را که از سال ۲۰۱۳ شروع به توسعه کرده است نشان دهد، زیرا معتقد است که خودروهای این شرکت می‌تواند خودروسازان را متقاعد کند تا راه حل‌های آن و همچنین نقشه‌ها و محتوای سرگرمی و اطلاعاتی آن را خریداری کنند.

این شرکت اعلام کرد سیستم رانندگی خودکار Apollo حداقل روی یک مدل خودرو با تولید انبوه در هر ماه در نیمه دوم سال جاری نصب خواهد شد. انتظار می‌رود راه حل‌های آپولو در سه تا پنج سال آینده روی یک میلیون دستگاه وسیله نقلیه نصب شود.

همچنین در نمایشگاه خودروی شانگهای، اولین خودرویی که دارای سیستم عامل هوآوی و راه حل رانندگی خودکار است، نمایش خود را ارائه داد.

یک کلیپ ویدیویی نشان داد که این وسیله نقلیه می‌تواند بدون راننده خود را در ترافیک شلوغ شهری هدایت کند. این شرکت اعلام کرد که وسایل نقلیه آن بدون دخالت انسان می‌توانند ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیمایند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1359

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.