• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

کمک هوش مصنوعی چین به اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری

  • کد خبر : 6254
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
کمک هوش مصنوعی چین به اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری
شرکت‌های چینی که به دنبال پیشرفت هوش مصنوعی هستند، در دهه آینده سرمایه گذاری هنگفتی جذب خواهند کرد و درآمد سالانه آنها به تریلیون‌ها دلار خواهد رسید و به محرک استراتژیک رشد اقتصادی تبدیل خواهد شد.

هوش مصنوعی مولد یکی از مهمترین حوزه‌های تحقیقاتی در آینده نزدیک خواهد بود، به ویژه پس از اینکه ChatGPT [یک سال پیش] به وجود آمد. شرکت‌ها با ورود به عرصه‌های جدید با امید به کسب مزیت رقابتی در یک محیط تجاری، به هوش مصنوعی چشم دوخته‌اند.

شرکت‌ها در چین به‌طور مؤثر در محیط داده رشد کرده‌اند، و هوش مصنوعی و دیجیتالی‌سازی زمینه‌ای خواهد بود که شرکت‌های چینی می‌توانند در آن برتری پیدا کنند.

چین از زمانی که رهبری آن در سال ۲۰۲۱ هوش مصنوعی را یکی از هفت “فناوری اصلی” اعلام کرد که در راستای خوداتکایی فناوری دنبال می‌شود، بخش هوش مصنوعی خود را تقویت کرده است. علم اطلاعات کوانتومی و نیمه هادی‌ها نیز در زمره این فناوری‌ها قرار دارند.

افزایش محبوبیت ChatGPT، که در نوامبر گذشته منتشر شد نیز زمینه یک رقابت هوش مصنوعی جدید را آغاز کرده است.

هوش مصنوعی مولد می‌تواند بر پایه هوش مصنوعی سنتی و فن‌آوری‌های تحلیلی پیشرفته، ۲ تریلیون دلار سود اقتصادی در چین به دنبال داشته باشد.

به گزارش موسسه مک کینزی، تا سال ۲۰۳۰، بیش از نیمی از مشاغل در چین خودکار خواهند شد و نرخ اتوماسیون تا سال ۲۰۵۰ به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌تواند پیامدهای عمیقی بر بازار کار چین داشته باشد. در حالی که هوش مصنوعی جایگزین کارگران انسانی می‌شود، عدم تطابق ساختاری بین عرضه و تقاضای نیروی کار ممکن است در آینده ادامه یابد.

با این حال، جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی پکن با چالش‌هایی نیز روبه‌روست، زیرا دولت ایالات متحده به دنبال محدود کردن دسترسی شرکت‌های چینی به خدمات رایانش ابری آمریکایی است که مشتریان چینی را از استفاده از قدرت تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته از راه دور منع می‌کند.

علیرغم اهمیت استراتژیک آن برای پیشبرد اقتصاد و تسریع تحولات صنعتی، توسعه سریع هوش مصنوعی نگرانی‌هایی را نیز برانگیخته است و رسانه‌های دولتی می‌گویند که این خطرات شامل حقوق مالکیت معنوی، حریم خصوصی و تقلب می شود.

چین در ماه ژوئن، اولین مقررات جهان را در مورد مدل‌های مولد هوش مصنوعی صادر کرد، زیرا پکن به دنبال کنترل عرضه سرویس‌های نوع ChatGPT بود.

تأثیر هوش مصنوعی مولد عمدتاً در چهار حوزه مشهود است: تحقیق و توسعه، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات؛ عملیات مشتری، بازاریابی و فروش.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6254

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.