• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

کمک میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران آمریکایی به شرکت‌های چینی هوش مصنوعی

  • کد خبر : 4422
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۰۲
کمک میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران آمریکایی به شرکت‌های چینی هوش مصنوعی
سرمایه‌گذاران آمریکایی از جمله بازوهای سرمایه‌گذاری اینتل و کوالکام، تقریباً یک پنجم سرمایه‌گذاری‌ها را در شرکت‌های هوش مصنوعی چینی از سال 2015 تا 2021 به خود اختصاص دادند.

این اطلاعات منتشر شده توسط CSET، یک گروه سیاست گذاری فناوری در دانشگاه جورج تاون، در بحبوحه بررسی فزاینده سرمایه گذاری‌های ایالات متحده در هوش مصنوعی، کوانتومی و نیمه هادی‌ها ارائه شده است، زیرا دولت بایدن در حال آماده شدن برای پرده برداری از محدودیت‌های جدید در بودجه ایالات متحده برای شرکت‌های فناوری چینی است.

بر اساس این گزارش، ۱۶۷ سرمایه گذار آمریکایی در ۴۰۱ تراکنش یا تقریباً ۱۷ درصد از سرمایه گذاری در شرکت‌های چینی هوش مصنوعی در این دوره مشارکت داشتند.

این تراکنش‌ها مجموعاً ۴۰٫۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری یا ۳۷ درصد از کل سرمایه گذاری شرکت‌های چینی هوش مصنوعی در دوره ۶ ساله را نشان می‌دهد.

داده‌ها نشان می‌دهد که کوالکوم و اینتل به ترتیب در ۱۳ و ۱۱ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های هوش مصنوعی چینی مشارکت داشته‌اند که از GGV Capital پیشی گرفته‌اند که با ۴۳ سرمایه‌گذاری کل در این بخش، پیشتاز شرکت‌های آمریکایی بود.

انتظار می‌رود دولت بایدن امسال از دستور اجرایی برای محدود کردن برخی سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در صنایع حساس فناوری چین رونمایی کند، زیرا تندروها در واشنگتن، سرمایه‌گذاران آمریکایی را برای انتقال سرمایه و دانش ارزشمند به شرکت‌های فناوری چینی سرزنش می‌کنند که می‌تواند به پیشرفت قابلیت‌های نظامی پکن کمک کند.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذار آمریکایی GSR Ventures در کنار شرکت iFlyTek چین در یک شرکت چینی هوش مصنوعی پس از اینکه شرکت تشخیص گفتار به لیست سیاه تجاری اضافه شد، سرمایه‌گذاری کرد. بانک سیلیکون ولی و گروه سرمایه گذاری Wanxiang American Healthcare در شرکت‌های چینی هوش مصنوعی در کنار SenseTime چین سرمایه گذاری کردند قبل از اینکه فناوری تشخیص چهره به همان لیست سیاه تجاری اضافه شود.

هر دو شرکت در سال ۲۰۱۹ به دلیل نقض حقوق بشر مربوط به سرکوب مسلمانان اویغور به لیست سیاه اضافه شدند، که عملاً آنها را از دریافت صادرات فناوری ایالات متحده منع می‌کند.

به گفته CSET، تنها یک شرکت چینی هوش مصنوعی که از سرمایه گذاران آمریکایی بودجه دریافت کرده است، در توسعه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی برای مصارف نظامی یا ایمنی عمومی مشارکت دارد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4422

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.