• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

کمک فناوری به جوانان برای داشتن خواب خوب و کافی

  • کد خبر : 2345
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کمک فناوری به جوانان برای داشتن خواب خوب و کافی
شهروندان چینی برای کمک به بهبود روند خواب از اپلیکیشن‌های مخصوصی استفاده می‌کنند.

با قرنطینه مجدد و تشدید همه‌گیری کرونا در چین، میزان استفاده از تلفن همراه در این کشور افزایش یافته و همین امر از ساعت خواب کاربران می‌کاهد. به همین دلیل کاربران برای بهبود روند خواب از اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

صدها میلیون نفر در چین با استرس و نگرانی‌های ناشی از افزایش ویروس کرونا و سیاست‌های قرنطینه‌ای دولت خصوصاً در شهرهای بزرگی نظیر پکن و شانگهای مواجه هستند. این وضعیت می‌تواند بسیاری را به سمت فناوری و اپلیکیشن به عنوان وسیله‌ای برای استراحت مناسب سوق دهد، امری که یادآور وضعیت سال ۲۰۲۰ است، زمانی که فناوری به شکل یک نجات‌دهنده در بسیاری از جنبه‌ها ظاهر شد: روبات‌ها در بیمارستان‌ها، برنامه‌های کد بهداشتی، آموزش و کار از راه دور آنلاین.

اختلالات خواب در میان جوانان دومین اقتصاد بزرگ جهان بسیار شایع شده است. حدود ۴۰ درصد از جوانان بین ۲۶ تا ۳۵ سال در شبانه‌روز ۵ ساعت و یا کمتر می‌خوابند.

مدیر اپلیکیشن GoSleep اعلام داشته که تعداد کاربران آن در طی همه‌گیری کرونا افزایش چشم‌گیر داشته است؛ و در چهارماهه نخست امسال، رشد ۴۶ درصدی را شاهد بوده است. تعداد کاربران جدید نیز نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

حدود ۷۰ درصد از کاربران این اپلیکیشن خانم و در دهه سنی ۲۰ و ۳۰ هستند. دانش آموزان دبیرستان که مشکلات خواب پیش از امتحانات دارند نیز از جمله بیشترین کاربران این اپلیکیشن هستند. اصلی‌ترین علت کمبود خواب در میان جوانان، استفاده از تلفن‌های همراه در ساعات پایانی شب است.

این اپلیکیشن علاوه بر ارزیابی و رصد خواب، صداهای سفید و آهنگ‌های آرامش بخشی دارد که به خواب کمک می‌کند. تمرین‌های تنفسی و مراقبه آنلاین و حتی ضبط کلماتی که افراد در هنگام خواب بیان می‌کنند از دیگر خدمات این برنامه است. حسگرهای ژیروسکوپ و میکروفون گوشی هوشمند کاربر به این برنامه امکان می‌دهد به افراد بگوید چه زمانی حرکت نمی‌کنند و به خواب نمی‌روند. الگوریتم برنامه نیز تشخیص می‌دهد که کاربر چه زمانی در حالت خواب سبک است که بهترین زمان برای آهنگ بیدار باش آرام‌بخش است.

شرکت VVFly مستقر در شانگهای نیز نرم‌افزار و سخت‌افزارهای لازم برای جلوگیری از خر و پف و آپنه خواب را فراهم می‌کند و برای افراد عادی مفید خواهد بود و البته موارد جدی و غیرعادی باید به پزشک مراجعه کنند. اگرچه تصور می‌شود افراد مسن درگیر خرو پف باشند اما حدود ۷۰ درصد از کاربران این شرکت بین ۱۶ تا ۴۰ سال دارند. این امکانات برای کاربران شمال آمریکا، اروپا و ژاپن نیز فراهم شده ست.

این فناوری‌ها نیز با مشکلات زنجیره تأمین و کمبود جهانی تراشه مواجه هستند که البته امیدوارند در سال جاری شرایط بهتر شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2345

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.