• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

کشورهای آفریقایی همچنان به هوآوی برای مدیریت داده اعتماد دارند

  • کد خبر : 1421
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
کشورهای آفریقایی همچنان به هوآوی برای مدیریت داده اعتماد دارند
هوآوی مراکز داده و خدمات ابری چند میلیون دلاری را در چندین کشور آفریقایی از جمله در زیمبابوه، زامبیا، توگو، تانزانیا، موزامبیک، مالی و ماداگاسکار تکمیل کرده یا در حال ساخت آن است.

ممکن است ایالات متحده و برخی از کشورهای غربی، فعالیت شرکت هوآوی غول فناوری چینی را به دلیل مشکلات امنیتی ممنوع کرده باشند، ولی این غول مخابراتی چینی همچنان به گسترش دامنه فعالیت خود در آفریقا ادامه می‌دهد.

سنگال آخرین کشور آفریقایی بود که اعلام کرد داده‌های دولتی و سیستم عامل‌های دیجیتال خود را به یک مرکز داده با سرمایه گذاری چین ساخته شده توسط غول مخابرات منتقل می‌کند.

مکی سال رئیس جمهور سنگال که سفیر چین، شیائو چان برای افتتاح این مرکز در روز سه شنبه به او پیوست، گفت: این امر به تقویت حاکمیت دیجیتال کشور کمک می‌کند. وی افزود: “لازم است که به انتقال سریع داده‌های خارج از کشور ادامه دهیم.”

این مرکز داده که با پشتیبانی فنی هوآوی ساخته شده است، با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری توسط بانک صادرات و واردات چین (Exim) تأمین اعتبار می‌شود. این مرکز داده از طریق کابل زیر دریایی و همچنین شبکه فیبر نوری ۶۰۰۰ کیلومتری سنگال را به شبکه‌های جهانی متصل می‌کند.

هنری توگندهات، تحلیلگر ارشد سیاسی در انستیتوی صلح ایالات متحده، گفت تا زمانی که کشورهای آفریقایی نتوانند خود این نوع فناوری را تولید کنند، همیشه سوالاتی در مورد خطرات امنیتی ناشی از خرید چنین تجهیزات حساسی از کشورهای دیگر وجود دارد – به ویژه در مواردی که این تجهیزات از کشورهایی با بودجه دفاعی هنگفت می‌آیند.

توگندهات گفت اهمیت آفریقا برای هوآوی در چارچوب تحریم‌های غرب افزایش یافته است.

وی گفت در مراکز داده سازی جذابیتی آشکار وجود دارد که می‌تواند به عنوان سرورهای ملی و متعلق به کشور برای داده‌های دولتی ارائه شود – در راستای نظرات “سال” در مورد “حاکمیت دیجیتالی”.

توگندهات گفت: “حتی اگر این مرکز داده به عنوان یک پروژه اصلی و مهم ارائه شود، من تعجب می‌کنم که آیا تکنسین‌های هوآوی پس از راه اندازی، به مدیریت خدمات مرکز داده تحت قرارداد خدمات مدیریت شده ادامه خواهند داد؟”

هوآوی مراکز داده و خدمات ابری چند میلیون دلاری را در چندین کشور آفریقایی از جمله در زیمبابوه، زامبیا، توگو، تانزانیا، موزامبیک، مالی و ماداگاسکار تکمیل کرده یا در حال ساخت آن است.

بر اساس اطلاعات پایگاه مرکز استراتژیک و بین‌المللی، سایر کشورهایی که از بودجه چین برای ساخت مراکز داده و سرورها استفاده کرده‌اند شامل کنیا، مصر، ساحل عاج، کامرون، غنا، کیپ ورد، الجزایر و اتحادیه آفریقا هستند.

این مرکز ۷۰ قرارداد در ۴۱ کشور بین هوآوی و دولت‌های خارجی یا شرکت‌های دولتی (SOE) برای زیرساخت‌های ابری و خدمات دولت الکترونیکی را شناسایی کرده است، این شرکت چینی در حال حاضر روی ۲۵ پروژه در سراسر آفریقا کار می‌کند.

پروژه CSIS Reconnecting Asia در تحقیقی که ماه گذشته منتشر شد اعلام کرد هوآوی وعده مزایای عمده تجاری را برای مشتریان احتمالی اش می‌دهد و “معمولاً تحویل زیرساخت‌های سخت را با خدمات ارائه می‌دهد و از منابع مالی بانک‌های چین برای جذاب کردن پیشنهادات استفاده می‌کند”.

توگندهات گفت، سیاست وام‌های بانکی چین این خریدها را برای دولت‌های آفریقا جذاب‌تر و عملی‌تر می‌کند.

وی افزود: بانک صادرات و واردات چین وظیفه دارد صنعت چین را در خارج از کشور گسترش دهد و این کار را در آفریقا انجام داده است.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹ رئیس جمهور کنیا، اوهورو کنیاتا ۱۷۳ میلیون دلار از همتای چینی خود شی جین پینگ برای ساخت یک مرکز داده در کونزا – شهر فناوری آینده کنیا- دریافت کرد. این پروژه که شامل توسعه زیرساخت‌های اصلی از جمله مرکز داده ابر ابری و شبکه هوشمند ICT است نیز توسط هوآوی در حال انجام است.

هوآوی همچنین زیرساخت‌‎های مهم سیستم امنیتی دوربین مداربسته این کشور را در سال ۲۰۱۴ تأمین کرد و سه سال بعد این کشور با ساخت یک زیرساخت ابری دولتی برای انتقال داده‌‎ها و برنامه‌های دولتی، قراردادی را با هوآوی امضا کرد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1421

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.