• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

کشف داروی جدید برای بیماری یبوست

  • کد خبر : 5844
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
کشف داروی جدید برای بیماری یبوست
دانشمندان دانشگاهی در هنگ کنگ مجوز نادری برای آزمایشات بالینی درمان جدید یبوست مبتنی بر طب چینی از ایالات متحده را دریافت کردند.

مرکز توسعه داروهای گیاهی چینی (CDD) دانشگاه باپتیست بیان داشته است که مجوز انجام آزمایشات بالینی با استفاده از طب سنتی چینی نقطه عطفی است که می‌تواند منجر به ورود درمان بیماری یبوست به بازار جهانی شود. این مرکز اعلام کرد این مجوزها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است.

ایالات متحده از نظر تاییدیه داروها دارای موقعیت معتبری است. در بسیاری از موارد، این دارو پس از تایید در ایالات متحده در کشورهای دیگر تایید می‌شود و این به بین‌المللی شدن دارو کمک خواهد کرد.

داروی CDD-2101  از فرمول گیاهی طب سنتی چینی ساخته شده است که برای درمان یبوست استفاده می‌شود.

از لحاظ نوآوری، داروی CDD-2101 دارای یک فرم گرانول از فرمول کلاسیک گیاهی چینی MaZiRenWan با اقدامات کنترلی با کیفیت بالا است که ایمنی و ثبات درمانی دارو را تضمین می‌کند. این دارو دارای اثربخشی بالینی کاملاً مستند و دارای حداقل نگرانی‌های ایمنی است. ترکیبات اصلی شامل دانه شاهدانه، ریواس، پوست ماگنولیا رسمی، دانه زردآلو تلخ، میوه پرتقال نارس سرخ شده با سبوس، و ریشه گل سفید است.

فاز اول کارآزمایی بالینی شامل ۲۰ بیمار سالم در ایالات متحده خواهد بود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ تکمیل شود. مرحله دوم این کارآزمایی بالینی، شامل جمع آوری اطلاعات ایمنی و اثربخشی از بیماران مبتلا به یبوست مزمن خواهد بود.

مطالعه نهایی تلاشی در مقیاس بزرگ برای ارزیابی سودمندی دارو و بررسی عوارض جانبی پیش بینی نشده خواهد بود.

مطالعات نشان داده است که حدود ۱۴ درصد از مردم در سراسر جهان از یبوست مزمن رنج می‌برند. یبوست یکی از شایع ترین اختلالات مزمن گوارشی در بزرگسالان است. در ایالات متحده، سالانه بیش از ۲.۵ میلیون نفر برای یبوست به پزشک مراجعه می‌کنند. در آمریکا سالانه نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار برای داروهای ملین به منظور درمان یبوست هزینه می‌شود. زنان، زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال، افرادی که فعالیت بدنی ندارند یا دچار ناتوانی جسمی مانند آسیب نخاعی هستند، در معرض خطر بیشتری برای بیماری یبوست مزمن هستند.

برآوردها حاکی از آن است که حدود نیمی از داروهایی که در ایالات متحده برای مقابله با یبوست طراحی شده‌اند، بی اثر بوده و ۶۰ تا ۷۰ درصد بیماران از درمان خود ناراضی هستند.

داروی جدید که برای یبوست پیشنهاد شده است از لحاظ تاریخی یکی از پرمصرف ترین داروهای چینی بوده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5844

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.