• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

کشتی‌های تهاجمی آبی خاکی ارتش چین آماده برای نبرد

  • کد خبر : 3593
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
کشتی‌های تهاجمی آبی خاکی ارتش چین آماده برای نبرد
نیروی دریایی چین اعلام کرد، کشتی‌های تهاجمی آبی خاکی نوع 075 چین به سرعت آماده جنگ شده‌اند.

دو کشتی اول این کلاس، به نام‌های هاینان و گوانگشی، آزمایش‌های آموزشی کامل، از جمله تیراندازی با آتش را انجام داده‌اند. از زمان شروع برنامه آموزشی، گوانگشی تمام موضوعات آموزشی را تکمیل کرده و قابلیت عملیاتی کلی را به عنوان یک سکوی حمله آبی خاکی ایجاد کرده است.

این کشتی در کمتر از یک سال به طور کامل عملیاتی شد و این مدل ۴۰ هزار تنی یک کلاس جدید با ارتقاء قابل توجه در مقایسه با نسل قبلی خود، کشتی‌های تهاجمی ۲۵ هزار تنی است.

تایپ ۰۷۵ بزرگترین کشتی تهاجمی آبی خاکی در خدمت نیروی دریایی چین است، با سکوی پروازی تمام قد که به شش هلیکوپتر اجازه می‌دهد در یک زمان بلند شوند و ظرفیت حمل ۳۰ هلیکوپتر از جمله Z-20 و Z-18 ساخت چین و Ka-52 ساخت روسیه برای عملیات ضد زیردریایی، هشدار اولیه یا جنگی را دارد.

با هفت سطح فضای اسکله، این کشتی می‌تواند ۳۵ وسیله نقلیه آبی خاکی یا سه فروند بالگرد با بالشتک هوا را به همراه حدود هزار تفنگدار دریایی و تجهیزات آنها حمل کند. ۱۰ تانک اصلی جنگی ۹۹A، ۲۰ خودروی پیاده زرهی نوع ۰۵ و ۵۰ کامیون آفرود نیز می‌توانند در این کشتی عظیم حمل شوند.

تایپ ۰۷۵ نقشی حیاتی در یک عملیات نظامی احتمالی علیه تایوان ایفا می‌کند. اخیرا نیز اعلام شده بود که سومین کشتی از این کلاس، وارد خدمت شده است و ارتش چین قصد دارد پنج کشتی دیگر تایپ ۰۷۵  بسازد.

به همراه ۱۰ کشتی نوع ۰۷۱ – که هشت فروند از آنها در خدمت و دو فروند در حال ساخت هستند – نیروی دریایی ارتش ناوگانی قوی برای انتقال نیروهای خود به سراسر تنگه تایوان خواهد داشت و تایپ ۰۷۵ ابزاری کلیدی برای نیروی دریایی چین در دریای چین جنوبی است.

کشتی‌سازی‌های بی نظیر نیروی دریایی ارتش چین در سال‌های اخیر، آن را به بزرگترین نیروی دریایی جهان از نظر تعداد کشتی تبدیل کرده است، و آموزش و آمادگی رزمی به دنبال دستور رئیس‌جمهور شی جین پینگ، تسریع شده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3593

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.