• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

کشاورزی فوق هوشمند چین؛ فناوری‌هایی برای رشد با کیفیت بالا

  • کد خبر : 2848
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کشاورزی فوق هوشمند چین؛ فناوری‌هایی برای رشد با کیفیت بالا
در 16 آگوست 2022، آکادمی علوم کشاورزی چین، کمپینی را برای ارتقای نوآوری‌های علمی و فناوری در ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در سراسر این کشور راه اندازی کرد.

کشاورزی چین، یکی از تمدن‌های باستانی جهان، دستخوش دگرگونی‌های زیادی شده است، از استفاده از ابزارهای خام برای کشاورزی گرفته تا ادغام ماشین آلات و فناوری‌های پیشرفته در سال‌های اخیر. تغییرات ساختاری برای افزایش بهره‌وری کشاورزی و تقویت امنیت غذایی در پرجمعیت ترین کشور جهان حیاتی است. تحولات ساختاری کشاورزی چین، همراه با سایر صنایع مرتبط، همگی زیربنای نوآوری‌های علمی و فناوری شگفت انگیزی را برای جمهوری خلق چین رقم زده است.

بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، چین بزرگترین تولید کننده سبزیجات، میوه‌ها، مرغ، محصولات شیلاتی، پنبه، تخم مرغ، غلات و گوشت در جهان است. در همین حال، سیاست گذاران چین و ذینفعان مربوطه، همچنان متعهد به بهره برداری از منابع اضافی برای بهینه سازی بهره‌وری پایدار کشاورزی هستند که در سال‌های اخیر با استفاده از فناوری‌های دیجیتال جدید و همچنین تشویق برای کشاورزی هوشمند در دستور کار بوده است.

در حال حاضر، کشاورزان روستای Chailixi در شهر Tengzhou در استان شاندونگ در شرق چین، بزرگترین تولیدکننده سبزیجات و غلات کشور، که در گذشته ابزارهای ساده برای کشاورزی داشته‌اند، اکنون به کشاورزی هوشمند روی آورده‌اند، کشاورزان تنها با گوشی هوشمند، می‌توانند دمای هوا و سطوح دی اکسید کربن در گلخانه‌ها را به صورت لحظه‌ای کنترل کنند و از راه دور با کارشناسان کشاورزی برای راهنمایی در مورد بهترین شیوه‌های کشاورزی برای فصل کاشت تماس بگیرند، که این تکنولوژی می‌تواند کارایی تولید کشاورزی را ارتقا داده و توسعه روستایی این کشور را احیا کند.

کشاورزان چینی برای نظارت، سمپاشی و کاهش خطر در زمین‌های کشاورزی خود به هواپیماهای بدون سرنشین متکی هستند. در دسترس بودن این فناوری‌های دیجیتال، موقعیت بهتری را برای کشاورزان فراهم کرده است تا از کشاورزی هوشمند بهره بیشتری ببرند. سرمایه‌گذاری دولت چین در توسعه زیرساخت‌های داخلی نتایج فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته است که همراه با حمایت فوق‌العاده دولت از پیشرفت‌های کشاورزی هوشمند است.

کشاورزان اکنون می‌توانند از طریق پلتفرم‌های تجارت الکترونیک به بازارهای آماده برای محصولات کشاورزی دسترسی داشته باشند، و از شروع بهار در ۴ فوریه ۲۰۲۲، حجم معاملات آنلاین محصولات کشاورزی، گیاهان و غیره، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

یک الگوی رشد باورنکردنی که مشخص می‌کند چرا برنامه ملی اطلاعات کشاورزی و روستایی برای چهاردهمین برنامه پنج ساله (۲۰۲۱-۲۰۲۶) توسط وزارت کشاورزی و امور روستایی در ۹ مارس ۲۰۲۲ صادر شده است.

منبع: cgtn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2848

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.