• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

کاهش محدودیت سنی برای استخدام در ارتش چین و تمرکز بیشتر بر مهارت‌های فردی

  • کد خبر : 2960
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
کاهش محدودیت سنی برای استخدام در ارتش چین و تمرکز بیشتر بر مهارت‌های فردی
با بالاگرفتن احساسات ملی‌گرایانه در میان تنش‌های اخیر چین، پکن برنامه استخدام ارتش آزادی‌بخش خلق را اجرا کرده که محدودیت‌های سنی را کاهش و به دانشجویان رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند، اولویت می‌دهد.

به گفته فرماندهان ارتش، در مرحله دوم برنامه استخدامی امسال، محدودیت سنی برای دانشجویان کارشناسی ارشد از ۲۴ به ۲۶ سال برداشته شده است. همچنین اولویت با جذب دانشجویان در دانشکده‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها و افرادی است که مهارت‌های لازم برای جنگیدن در جنگ را دارند. مهارت‌های مد نظر ارتش شامل مهارت‌های مرتبط با اینترنت، ارتباطات، مهندسی، نقشه برداری و عملیات هواپیماهای بدون سرنشین می‌شود.

وضعیت اخیر در تنگه تایوان نگران کننده است. آخرین بحران تایوان با سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه آغاز شد. پلوسی قبل از پرواز به کره جنوبی، با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و دیگر سیاستمداران ارشد و همچنین فعالان حقوق بشر ملاقات کرد. پلوسی، بالاترین مقام آمریکایی بود که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرد. پکن از سفر او خشمگین شد و این سفر را نقض سیاست چین واحد واشنگتن خواند.

بلافاصله پس از خروج پلوسی، ارتش چین یک سری مانور را در اطراف جزیره اعلام کرد. این کشور ۱۱ موشک بالستیک را مستقیماً بر فراز تایوان شلیک کرد، هواپیماهای جنگی و کشتی‌ها را از خط میانی که تنگه را تقسیم می‌کند، فرستاد، هواپیماهای بدون سرنشین را بر فراز حریم هوایی تایوان به پرواز درآورد و حداقل یک ناو هواپیمابر و یک زیردریایی هسته‌ای را در یک محاصره شبیه‌سازی شده مستقر کرد.

با این حال، برخی مقامات نظامی بر این نظر هستند که انتظار نمی‌رود بحران تایوان باعث افزایش تمایل مردم برای پیوستن به ارتش شود، زیرا مردم عمدتاً به دلایل شخصی به ارتش ملحق می‌شوند.

جوانان چینی عمدتاً به سه دلیل به ارتش می‌پیوندند: یکی علاقه شخصی به ارتش به دلیل تأثیرات اقوام و دوستان. دوم پیوستن به ارتش را به دلیل استخدام در آن برمی‌گزینند. و سوم با هدف تبدیل شدن به یک کارمند دولتی در هنگام ترک ارتش.

استخدام سربازان چینی به طور معمول انجام می‌شود، بنابراین استخدام امسال تحت تأثیر بحران تایوان قرار نخواهد گرفت..

ارتش چین دارای بزرگترین نیروی دریایی جهان از نظر تعداد کشتی‌های جنگی است و راه اندازی سومین ناو هواپیمابر در ماه ژوئن آن را به هدف خود برای ایجاد یک نیروی دریایی آبی با حداقل شش گروه جنگی ناو هواپیمابر تا سال ۲۰۳۵ نزدیک کرد.

سرزمین اصلی چین و تایوان در سال ۱۹۴۹ در پایان یک جنگ داخلی زمانی که ناسیونالیست‌ها توسط نیروهای حزب کمونیست شکست خوردند و به تایپه گریختند، از هم جدا شدند.

پکن این جزیره را بخشی از چین می‌داند و هرگز استفاده از زور برای کنترل آن را رد نکرده است. اکثر کشورها، از جمله ایالات متحده، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند. با این حال، واشنگتن و متحدانش با هرگونه تلاش برای تصرف جزیره به زور مخالفند.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2960

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.