• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
5

کاهش قیمت تسلا و دور جدید جنگ قیمت خودروهای برقی در چین

  • کد خبر : 6815
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۱
کاهش قیمت تسلا و دور جدید جنگ قیمت خودروهای برقی در چین
تصمیم اخیر شرکت تسلا برای کاهش قیمت‌ها در سراسر محدوده خود در چین، خطر آغاز دور جدیدی در جنگ قیمت‌ها را در این کشور ایجاد می‌کند. شرکت لی اتو نیز به سرعت با تخفیف نقدی برای مدل‌های جدید به این اقدام پاسخ داد.

لی اتو کاهش قیمت حدود ۶ تا ۷ درصدی را در خط تولید و خودروی کاربردی اسپرت L7 که اکنون از ۳۰۱ هزار و ۸۰۰ یوان (۴۱۷۰۰ دلار) شروع می‌شود، آغاز کرد.

کسانی که قبلاً سفارش داده‌اند اما خودروهای خود را تحویل نگرفته‌اند، از قیمت جدید برخوردار خواهند شد و لی اتو تخفیف‌های نقدی را به صاحبان مدل‌های ۲۰۲۴ ارائه می‌کند. سهام این خودروساز در معاملات هنگ کنگ تا ۶٫۹ درصد سقوط کرد.

تسلا قیمت‌ها را در سراسر ایالات متحده، چین و اروپا پس از فروش ناامیدکننده سه ماهه اول سال، کاهش داد. در چین، مدل ۳ از ۲۴۵۹۰۰ یوان به ۲۳۱۹۰۰ یوان کاهش یافت و مدل Y به ۲۴۹۹۰۰ یوان تخفیف داده شد که ارزان ترین قیمت در پنج سال گذشته بوده است.

جنگ قیمت خودروهای برقی چین از اواخر سال ۲۰۲۲، زمانی که تسلا برای اولین بار قیمت‌ها را کاهش داد، آغاز شده است. این روند در سال ۲۰۲۳ با تلاش خودروسازان برای دستیابی به اهداف فروش تشدید شد و در سال جاری نیز رو به کاهش بوده است، به طوری که بی‌وای‌دی، شرکت پیشرو بازار، برخی از محبوب‌ترین خودروهای خود، از جمله هاچ بک Seagull را به کمتر از ۱۰هزار دلار کاهش داد.

پیش بینی می‌شود تسلا افت ۴۰ درصدی سود عملیاتی و اولین کاهش درآمد خود در چهار سال گذشته را با انتشار درآمدهای سه‌ماهه اول گزارش کند. ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت، بیشترین اخراج‌های این شرکت را تاکنون داشته و آینده‌ شرکت را بر روی نسل بعدی خودروی مفهومی خودران به نام روبوتاکسی متمرکز کرده است.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، در چین، سهم بازار تسلا از ۱۰٫۵ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به  ۶٫۷ درصد در سه ماهه چهارم کاهش یافت. این خودروساز اخیرا برنامه‌های تولید در کارخانه خود در شانگهای را متوقف کرده است. محموله‌های کارخانه شانگهای – که خودروهای برقی را برای چین و صادرات به سایر بخش‌های آسیا، اروپا و کانادا می‌سازد – در دو ماه اول نسبت به سال قبل حتی با افزایش فروش کلی خودروهای سواری در چین، کاهش یافته است.

منبع:‌ bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6815

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.