• امروز : چهارشنبه - ۱۷ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 5 February - 2025
0

کاهش فعالیت خودروساز برقی چینی تحت حمایت بیدو

  • کد خبر : 9247
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
کاهش فعالیت خودروساز برقی چینی تحت حمایت بیدو
شرکت Jiyue، سازنده خودروهای برقی ممتاز که توسط شرکت موتورهای جستجوی چینی بیدو حمایت می‌شود، فعالیت‌های خود را در حالی که به دنبال سرمایه‌های تازه برای مقاومت در برابر رقابت‌های سخت است، کاهش خواهد داد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این خودروساز مستقر در شانگهای در بیانیه‌ای اعلام کرد، پروژه‌هایی که سلامت مالی شرکت را بهبود نمی‌بخشند، کنار گذاشته می‌شوند و برخی از واحدهای تجاری برای جلوگیری از مازاد نیروی انسانی ادغام خواهند شد.

در بیانیه آمده است: «ما تلاش‌های همه جانبه را برای تمرکز بر اهداف خود برای بهبود کارایی در عملیات و مدیریت انجام خواهیم داد. همه اقدامات برای انطباق با شرایط جدید در بحبوحه تولد دوباره شرکت انجام خواهد شد.

این بیانیه پس از گمانه‌زنی‌ها در رسانه‌های اجتماعی در چین منتشر شد مبنی بر اینکه Jiyue به دلیل فروش ضعیف در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان که مملو از بیش از ۵۰ بازیگر اصلی است، به انحلال نزدیک‌تر شده است.

این شرکت که برای ادامه فعالیت تحت‌فشار است و بازسازی واحدهای عملیاتی موجود برای سرنوشت Jiyue بسیار مهم است.

مدیر عامل شرکت جزئیات بیشتری در مورد اینکه کدام واحدهای تجاری متوقف می‌شوند یا چند کارمند تحت تأثیر قرار می‌گیرند، توضیح نداد.

شرکت Jiyue که قبلاً با نام Jidu Auto شناخته می‌شد، توسط بیدو و جیلی، در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد. بایدو ۵۵ درصد و جیلی مالک ۴۵ درصد هستند.

در ماه نوامبر، شرکت  Jiyue ، ۲۴۸۵ وسیله نقلیه به مشتریان چینی تحویل داد که ۲۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت. این شرکت در سال ۲۰۲۴ تاکنون در مجموع ۱۴ هزار دستگاه فروخته است.

در حال حاضر، Jiyue تنها یک مدل را مونتاژ و به بازار عرضه می‌کند، خودروی کاملاً الکتریکی Jiyue 01، که در پایان سال ۲۰۲۳ معرفی شد. در ماه آگوست مدل دوم، Jiyue 07 سدان را معرفی کرد.

بازسازی Jiyue، آن را به دومین سازنده چینی خودروهای برقی تبدیل می‌کند که اخیراً در بحبوحه وخامت شرایط مالی، اقدامات بازنگرانه را انجام می‌دهد.

به تازگی رئیس استارت‌آپ خودروهای برقی Hozon New Energy Automobile مستقر در شانگهای در نامه‌ای به کارمندان گفت که این خودروساز تحت بهینه‌سازی و سازمان‌دهی مجدد و همچنین تلاش‌هایی برای ساده‌سازی ساختار مدیریتی خود، برای مقابله شرایط سخت رقابتی انجام خواهد شد.

طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی خالص در سرزمین اصلی ۶۵ درصد از کل فروش جهانی را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص داده است.

انتظار می‌رود تحویل خودروهای برقی در سرزمین اصلی امسال از ۱۱ میلیون دستگاه فراتر رود که حدود ۵۵ درصد از کل ظرفیت تولید ۲۰٫۲ میلیون دستگاه خودروهای برقی چین را تشکیل می‌دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=9247

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.