• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

کاهش تولید تسلا در چین

  • کد خبر : 6770
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
کاهش تولید تسلا در چین
شرکت تسلا در بحبوحه رشد کم در فروش خودروهای الکتریکی و رقابت شدید در بزرگترین بازار خودروی جهان، تولید خود را در چین کاهش داده است.

این خودروساز آمریکایی اخیرا به کارمندان کارخانه خود در شانگهای دستور داد تا تولید هر دو مدل Y و مدل ۳ – دو خودروی تولیدی تسلا در چین – را با پنج روز کار در هفته به جای ۶ و نیم روز معمول، کاهش دهند.

خطوط تولید تسلا در دو شیفت ۱۱٫۵ ساعته در روز کار می‌کنند که بدون تغییر باقی می‌ماند. تولید از اوایل ماه مارس کاهش یافته و به کارکنان اطلاعی درباره زمان بازگشت به حالت عادی داده نشده است. سهام این خودروساز نیز حدود ۳٫۹ درصد کاهش یافته است.

در حالی که فروش کلی خودروهای سواری در چین در دو ماه اول سال ۱۷ درصد و فروش خودروهای با انرژی نو ۳۷٫۵ درصد افزایش یافته، تسلا نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تولیدات خود را ثبت کرد.

شرکت خودروسازی ایلان ماسک با رقابت فزاینده‌ای در چین، نه تنها از سوی رقیب داخلی خود یعنی بی‌وای‌دی، بلکه از سوی دیگر تولیدکنندگان خودروهای برقی که خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌تر و مجهز به فناوری را تولید می‌کنند، روبروست.

تسلا برای رقابت در چین عمدتاً به دو مدل خود متکی است که برای اولین بار قبل از سال ۲۰۲۰ رونمایی شدند. این شرکت در نیمه دوم سال گذشته مدل ۳ سدان و خودروی اسپرت مدل Y را به روز کرد.

کارخانه تسلا در حومه شانگهای خودروهایی را هم برای بازار داخلی و هم برای صادرات تولید می‌کند. برخی از خطوط تولید کارخانه تسلا در شانگهای، از جمله کارگاه‌های باتری، در معرض تعلیق طولانی‌تری قرار دارند. تسلا به کارکنان و برخی از تامین کنندگان گفته است که برای افزایش محدودیت‌های تولید تا ماه آوریل آماده باشند.

داده‌های منتشر شده توسط انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که تسلا در دو ماه اول سال  ۲۰۲۴ حدود ۱۳۱۸۱۲ دستگاه خودرو تحویل داده که کاهش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بوده است. با وجود کاهش قیمت‌هایی که تسلا از ابتدای سال تاکنون انجام داده است، تنها ۵۳ درصد از محموله‌ها به بازار محلی رفته است.

رشد فروش خودروهای برقی در چین پس از کنار گذاشتن یارانه‌های سراسری و کاهش حمایت دولت از یک دهه ارتقای این بخش در پایان سال ۲۰۲۲ ، در حال کاهش است.

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴، محموله‌های خودروهای با انرژی نو ۲۵ درصد افزایش یابد و به ۱۱ میلیون دستگاه برسد اما این رقم در سال  ۲۰۲۳ حدود ۳۶ درصد و ۹۶ درصد در سال ۲۰۲۲ بوده است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6770

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.