• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

کارآفرین مطرح ارزهای دیجیتال چین به هنگ کنگ می‌رود

  • کد خبر : 4418
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
کارآفرین مطرح ارزهای دیجیتال چین به هنگ کنگ می‌رود
جاستین سان، شخصیت ارز دیجیتال چینی، گفت قصد دارد به هنگ کنگ نقل مکان کند، جایی که دولت اخیراً سیاست‌های جدیدی را برای جذب مشاغل دارایی مجازی اعلام کرده و این خبر درحالی است که صنعت جهانی ارز دیجیتال پس از فروپاشی FTX. در رکود باقی مانده است.

سان، بنیانگذار پلتفرم بلاک چین ترون، در توییتر نوشت: تسلط چین در فضای [کریپتوکارنسی] بیشتر و بیشتر آشکار می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، تصمیم گرفتم به هنگ کنگ نقل مکان کنم تا به عمل نزدیکتر باشم و از فرصت‌های موجود در بازار آسیا استفاده کنم.

اگر سان این حرکت را عملی کند، نشانه‌ای از موفقیت استراتژی هنگ‌کنگ برای جذب برخی از استعدادهای صنعتی است از مکان‌هایی مانند سنگاپور و دبی است که در این کشورها محیط نظارتی برای ارزهای دیجیتال کمتر مساعد است. سرکوب‌ و قوانین گذشته در این صنعت، در سرزمین اصلی چین نیز شرکت‌هایی مانند Huobi که سان مشاور آن است، کنار زده است.

سان اظهارات مشابهی در مورد بازار چین در ماه های اخیر بیان کرده است. او در مصاحبه‌ای با بلومبرگ استدلال کرد که تنظیم‌کننده‌های چینی از هنگ‌کنگ به‌عنوان یک آزمون سیاست برای سرزمین اصلی استفاده می‌کنند، و استقبال هنگ‌کنگ از ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده «باز کردن سیاست کلی [در] ارزهای دیجیتال در چین» است.

در ماه اکتبر، اندکی پس از اینکه Huobi اکثریت سهام را به صندوق هنگ‌کنگ درباره مدیریت سرمایه فروخت، سان گفت که اگر دولت دوباره اجازه تجارت کریپتو را بدهد، این احتمال وجود دارد که Huobi مایل به گسترش تجارت در چین باشد. پکن در سپتامبر ۲۰۲۱ تمام این گونه فعالیت‌های تجاری را ممنوع کرد.

سان در توییتر خود گفت بازار کریپتو چین “در حال افزایش است” و “کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که چین بر بازار ارز دیجیتال بعدی تسلط خواهد داشت”.

سان اولین شخصیت ارز دیجیتال چینی خواهد بود که از زمان اعلام سیاست‌های صنعتی جدید این شهر در پایان اکتبر به هنگ‌کنگ نقل مکان می‌کند. طرح‌هایی برای امکان مشارکت بیشتر خرده‌فروشی در بازار کریپتوهای محلی همراه با سایر تغییرات کمتر از دو هفته قبل از اعلام ورشکستگی FTX صورت گرفت که باعث سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال و موج‌های شوک در صنعت شد.

دولت محلی از آن زمان بر تعهد خود برای بازگرداندن وضعیت شهر به عنوان یک مرکز دارایی مجازی تاکید کرده است.

قبل از قوانین جدید، هنگ‌کنگ سال‌ها موضع محافظه‌کارانه‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال داشت، اگرچه هرگز چنین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را مانند سرزمین اصلی ممنوع نکرد. در پاییز گذشته، دولت وعده داد که رژیم «یک کشور، دو سیستم» که مقداری از خودمختاری را به شهر ارائه می‌کند، تضمین می‌کند که می‌تواند از صنعت حمایت کند.

صرافی کریپتو نیز در میان بسیاری از شرکت‌های دیگر در این صنعت است که اقدامات کاهش هزینه‌ها را در بحبوحه بازار نابسامان انجام می‌دهد. Huobi گفت که قصد دارد حدود ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کند و گروه کوچکتری را در آینده حفظ کند.

در حالی که بیت کوین از نوامبر گذشته بهبود یافته و در این ماه مجدداً از مرز ۲۰۰۰۰ دلار آمریکا گذشته است، سکه‌های کوچکتر نیز پیشرفتی نداشته‌اند و بسیاری از شرکت‌هایی که در معرض FTX قرار دارند یا خودشان از کار افتاده‌اند یا در تنگناهای مالی قرار گرفته‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.