• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

چین یک گام نزدیک‌تر به حذف پول نقدی

  • کد خبر : 2175
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۲
چین یک گام نزدیک‌تر به حذف پول نقدی
دو بانک خصوصی کوچک چینی به تازگی اعلام کردند خدمات مبتنی بر سکه و یا اسکناس را ارائه نخواهند کرد. این تصمیم را می‌توان نشانه‌ای جدید از عزم چین برای حرکت به سمت حذف پول نقدی در جامعه دانست.

بانک جونگوانکان (Zhongguancun bank) که به مشتریان خود در پکن خدمات ارائه می‌دهد یکی از این دو بانک خصوصی است که تصمیم دارد از ماه آوریل خدمات نقدی خود همچون برداشت سپرده و خدمات نقدی در دستگاه‌های ATM را حذف کند.

بانک خصوصی لیائونینگ واقع در استان لیائونینگ نیز دیگر بانکی است که خدمات نقدی خود را از ماه مارس متوقف خواهد کرد. این امر نشان از عزم بانک‌های چین برای حرکت به سمت بانکداری دیجیتال دارد.

در تعطیلات سال نوی چینی بسیاری از شرکت‌های این کشور ظرفیت خود را برای تجارت با یوان دیجیتال گسترش دادند. تنسنت به تازگی یوان دیجیتال را به عنوان گزینه پرداخت به وی‌چت اضافه کرده و غول تجارت الکترونیک JD نیز از پرداخت‌های یوان دیجیتال در خریدهای فروشگاه‌های آنلاین خود پشتیبانی می‌کند.

توقف خدمات پول نقدی در بانک‌ها ناراحتی مردم را برانگیخته است خصوصا با توجه به اینکه بانک مرکزی چین بارها به کسب و کارهای عادی هشدار داده که باید اسکناس و سکه را دریافت کنند.

اما بانک خصوصی لیائونینگ (تاسیس سال ۲۰۱۷) اعلام کرد تصمیم اخیرش مبنی بر توقف خدمات پول نقد با مجوز بانک مرکزی بوده است.

بانک جونگوانکان هم که در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد تصمیم خود را در راستای گسترش خدمات آنلاین می‌داند.

بانک‌های خصوصی در چین با نظارت بیشتر دولت مواجه شده‌اند. برخی از این بانک‌ها نیز امید دارند بتوانند به نظام بانکداری اینترنتی بپیوندند اما با چالش‌های قانون‌گذاری در سال‌های اخیر رو به رو شده‌اند. تاکنون تنها ۴ بانک خصوصی تاییدیه‌های لازم برای خدمات فرامنطقه‌ای و اینترنتی را دریافت کرده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2175

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.