• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

چین و امارات مرکز فناوری فضایی تاسیس می‌کنند

  • کد خبر : 4405
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
چین و امارات مرکز فناوری فضایی تاسیس می‌کنند
چین و امارات متحده عربی قصد دارند با همکاری یکدیگر یک مرکز فناوری فضایی را در شهر ابوظبی تاسیس کنند.

دانشمندان و مهندسان در این مرکز تحقیق و توسعه به ساخت ماهواره‌های سنجش از دور، تلسکوپ‌های پیشرفته و ماموریت‌های اکتشافی خواهند پرداخت.

در همین راستا، استارت‌آپ چینی اوریجین اسپیس (Origin Space)، مرکز ملی علوم و فناوری فضایی (NSSTC) متعلق به دانشگاه امارات متحده عربی (UAEU) به همراه آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه هنگ‌کنگ (LSR HKU) برای ساخت این مرکز، سند همکاری امضا کردند. این مرکز قرار است با سرمایه‌گذاری اولیه ۴.۳ میلیون دلاری در نزدیکی بندر خلیفه در پارک نمایش ظرفیت همکاری چین و امارات احداث شود.

به گفته سو منگ (Su Meng)، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی اوریجین اسپیس، یکی از ماموریت‌های این مرکز توسعه ماهواره‌های سنجش از دور برای نظارت بر کشاورزی، نفت و امنیت مرزی امارات و همچنین ارائه خدمات داده به منظور رفع نیازهای این کشور خواهد بود. مرکز مشترک چین و امارات همچنین به ساخت تلسکوپ‌های فضایی برای رصد محیط نزدیک به زمین، شناسایی سیارک‌ها و زباله‌های فضایی و نیز کمک به مدیریت ترافیک فضایی مبادرت خواهد کرد.

به علاوه، سو منگ از احتمال توسعه ماموریتی مشترک برای انتقال نمونه از یک سیارک در این مرکز خبر داد. وی گفت: «هدف کلیدی ما پرورش استعدادهای محلی است تا بتوانند بر دانش طراحی و ساخت فضاپیماهای پیشرفته مسلط شوند.» همچنین بنابر اظهارات کوئنتین پارکر (Quentin Parker)، از مسئولان LSR HKU، آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه هنگ کنگ ضمن میزبانی از کارآموزان اماراتی، به تبادل کارکنان و دانشجویان و آماده‌سازی استعدادهای جوان برای حوزه فضا در آینده خواهد پرداخت.

امارات متحده عربی در گذشته با کشورهایی مانند ایالات متحده و ژاپن همکاری‌های متعددی در حوزه فضا داشته، اما از زمان سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به امارات در سال ۲۰۱۵، روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور به طور فزاینده‌ای گسترش یافته است. چین و امارات در سپتامبر سال گذشته میلادی یادداشت تفاهمی را برای همکاری در ماموریت‌های آینده به ماه امضا کرده بودند؛ توافقی که می‌توان آن را به عنوان نقطه عطف همکاری‌های فضایی دو کشور در نظر گرفت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4405

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.