• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
19

چین مهاجران متخصص در حوزه صنعت فناوری را جذب می‌‌کند

  • کد خبر : 1140
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
چین مهاجران متخصص در حوزه صنعت فناوری را جذب می‌‌کند
چین قصد دارد مهاجران ماهر بیشتری از جمله متخصصان صنعت فناوری را جذب کند تا به دستیابی به هدفش برای تبدیل به "قدرت فناوری" مستقل کمک کند. این سیاست در برنامه 5 ساله بعدی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور تعیین شده است.

این سیاست خواستار جذب استعدادهای بیشتر از کشورهای خارجی است تا به پیشرفت در زمینه‌های کلیدی مثل هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی، علوم زندگی، هوانوردی و فضا و اکتشاف در اعماق دریا کمک کند.

در این طرح که تا سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده، آمده است: این کشور سیاست خود برای به کارگیری متخصصان و استعدادهای عالی را ارتقا خواهد داد، تحقیقات و مبادلات علمی را در چین انجام می‌دهد و مکانیسم اقامت دائم را بهبود خواهد بخشید.

این کشور یک برنامه برای مهاجران ماهر ارائه خواهد داد… و محیطی را فراهم خواهد کرد که دارای رقابت جهانی باشد و برای خارجی‌ها جذاب باشد.

این طرح همچنین اعلام می‌کند، سازمان‌های بین‌المللی فناوری تاسیس خواهند شد و اتباع خارجی اجازه کار در موسسات فناوری این کشور را خواهند داشت.

تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در زمینه فناوری و نوآوری، یک تمرکز اصلی برای بلندپروازی‌های توسعه چین است و در تاکید جدید رهبری کشور بر کیفیت به جای کمیت رشد، نقش مهم و کلیدی داشته است.

رهبری چین برای توسعه بیشتر فناوری‌های داخلی به منظور کاهش وابستگی به کشورهای خارجی، به خصوص ایالات متحده، تلاش زیادی را آغاز کرده است، به ویژه پس از آنکه واشنگتن دسترسی به اجزاء و قطعات مورد نیاز شرکت‌های فناوری چینی مثل هواوی را قطع کرده است.

آخرین تلاش چین برای جذب متخصصان خارجی، بحث برانگیز بوده است. طرح موسوم به “هزار استعداد” کمک هزینه نقدی زندگی برای دانشمندان و مهندسان استخدام شده از کشورهای خارجی را ارائه می‌دهد. ولی در ایالات متحده، کانادا و کشورهای دیگر نگرانی‌هایی مطرح شد که از آنها برای به دست آوردن فناوری و تخصص جدید یا جاسوسی استفاده می‌شود.

اداره دولتی مهاجرت در سال ۲۰۱۸ برای رسیدگی به امور کنترل مرز و اتباع خارجی که در چین زندگی می‌کنند، تاسیس شد. قوانین مهاجرت در سال بعد تسهیل شد و به افراد متقاضی ماهر و کسانی که درآمد یا مالیات آنها به حد مشخص شده می‌رسید، اجازه می‌داد همراه با همسر و فرزندان خود برای اقامت دائم اقدام کنند.

هر کسی که ۴ سال در چین شغل داشته باشد، حداقل ۶ ماه از سال را در این کشور زندگی کند، با درآمد سالانه ۶ برابر بیشتر از میانگین درآمد و دستمزد محلی و داخلی، و کسانی که حداقل ۲۰ درصد درآمد خود را مالیات پرداخت کرده‌اند، می‌توانند تقاضای اقامت دائم ارائه دهند. در پکن متوسط حقوق سالیانه ۹۴۲۵۸ یوان معادل ۱۴۵۰۰ دلار بوده است، به این معنا که یک فرد خارجی برای واجد شرایط بودن اقامت دائم در چین باید ۵۶۵۵۴۸ یوان معادل ۸۶۸۰۰ دلار درآمد داشته باشد.

در سال ۲۰۱۹، مقام‌ها گفتند که بیش از ۱۳۳۰۰۰ ویزا و مجوز اقامت دائم برای کارآفرینان خارجی، سرمایه گذاران، مدیران فناوری و بازرگانی در ۴ سال گذشته صادر شده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1140

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.