• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

چین قانون ضد جاسوسی خود را با تمرکز بر حملات سایبری اصلاح می‌کند

  • کد خبر : 4805
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
چین قانون ضد جاسوسی خود را با تمرکز بر حملات سایبری اصلاح می‌کند
چین قانون ضد جاسوسی خود را اصلاح خواهد کرد و برای اولین بار حملات سایبری توسط یک نهاد جاسوسی را به عنوان اقدامی جاسوسی درج خواهد کرد.

سخنگوی قوه مقننه چین گفت که این تغییر یکی از مواردی است که در دستور کار جلسه آتی قانونگذاری با تمرکز بر بازنگری قانون ضد جاسوسی چین با مفاد جدید مرتبط با جاسوسی سایبری قرار گرفته است.

در هفته‌های اخیر، پکن از تعداد زیادی پرونده جاسوسی مرتبط با نهادهای اجیر شده توسط آژانس‌های جاسوسی خارجی خبر داد و به شهروندان چینی هشدار داد که نسبت به چنین فعالیت‌هایی هوشیار باشند.

این سومین پیش نویس بازنگری قانون ضد جاسوسی در چین است که اخیرا ارائه می‌شود. قانون ضد جاسوسی که در سال ۲۰۱۴ اجرایی شد، به عنوان قوی‌ترین ابزار پکن برای سرکوب مداخلات خارجی در نظر گرفته می‌شود.

پکن و واشنگتن به طور فزاینده‌ای از نفوذ و جاسوسی در میان تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی آگاه هستند. کمتر از یک ماه پیش نیز پکن بازداشت یک تبعه ژاپنی مظنون به جاسوسی را تایید کرد.

بازنگری‌های مربوط به امنیت ملی معمولاً قبل از تبدیل شدن به قانون با مقاومت کمی روبرو می‌شوند. ژانگ تیویو سخنگوی کمیته امور قانونی کنگره ملی خلق در این باره گفت که انتظار می‌رود این قانون در دومین نشست کمیته دائمی چهاردهمین کنگره ملی خلق تایید شود و پس آن شی جین پینگ رئیس جمهور چین هم آن را به قانون تبدیل کند.

ژانگ معتقد است که نسخه جدید این قانون مقررات مربوط به جاسوسی سایبری را ارتقا داده و حملات سایبری، نفوذ، دخالت، کنترل و تخریب توسط جاسوسان خارجی را به وضوح به عنوان فعالیت‌های جاسوسی تعریف می‌کند.

به گفته ژانگ، از دیگر تغییرات پیشنهادی می‌توان به شفاف‌سازی مسئولیت ارگان‌های امنیت ملی در هدایت و ترتیب تبلیغات و نیز مقرراتی برای تقویت حفاظت از اطلاعات شخصی در کار ضد جاسوسی اشاره کرد. همچنین در پیش نویس جدید تصریح شده است که پس از انجام اقدامات اصلاحی برای از بین بردن خطرات امنیتی در شبکه، مقامات باید تصمیم به موقع برای ازسرگیری خدمات بگیرند.

در حالی که آخرین نسخه از این بازنگری در دسترس عموم قرار نگرفته است، پیش‌نویس قبلی بیان می‌کرد کسانی که به جاسوسان خارجی کمک می‌کنند، چه در قالب اطلاعات، منابع مالی، تدارکات، نیروی کار و فناوری، ابتدا به آنها اخطار داده می‌شود و یا تا ۱۵ روز توسط مقامات امنیتی دولتی در بازداشت اداری قرار می‌گیرند. آنها همچنین ممکن است تا ۱۰۰ هزار یوان (۱۴۵۳۲ دلار آمریکا) علاوه بر بازداشت یا اخطار جریمه شوند. کسانی هم که مجرم شناخته شوند و بیش از ۱۰۰ هزار یوان از این راه کسب کرده باشند ممکن است تا ۱۰ برابر آن مبلغ جریمه شوند.

برای حمایت از فعالیت‌های ضد جاسوسی، پیش‌نویس قبلی همچنین به افراد یا بخش‌هایی که در مبارزه با جاسوسی کمک می‌کنند، جوایزی ارائه می‌کرد.

پیش نویس جدید، نوآوری‌های فناورانه را در مبارزه با جاسوسی تشویق می‌کند و از ادارات امنیت ملی می‌خواهد که توجه بیشتری به آموزش برای بهبود توانایی‌های ضد جاسوسی داشته باشند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.